Etică
şi conformitate
Succesul nostru depinde și de respectarea bunelor practici de afaceri și a politicii anticorupție.
Succesul nostru depinde și de respectarea bunelor practici de afaceri și a politicii anticorupție.
La certSIGN, a acționa cu integritate înseamnă mai mult decât respectarea legilor și a reglementărilor naționale și internaționale. În relațiile de afaceri ale companiei, acordăm aceeași importanță atât calității soluțiilor furnizate, cât și celor mai ridicate standarde de integritate și de conformitate, ca elemente cheie ale strategiei noastre de afaceri.
Am dezvoltat și implementat un program pentru a preveni, identifica și soluționa orice suspiciune de încălcare a regulilor de integritate, la care contribuie toți angajații certSIGN pe care managementul companiei îi încurajează să identifice și să raporteze eventuale încălcări.
Reputația noastră este o resursă importantă și este vital să o protejăm. Credibilitatea companiei noastre, precum și încrederea clienților, a furnizorilor, a partenerilor și a publicului sunt influențate în mod semnificativ de atitudinea onestă a companiei și a fiecărui angajat în parte.
Orice sesizare referitoare la posibile încălcări ale normelor anticorupție poate fi trimisă la raportari_integritate@certsign.ro.
Toate sesizările primite sunt investigate cu atenție și sunt luate măsuri în conformitate cu legislația națională aplicabilă și cu reglementările interne ale companiei.
Respectarea prevederilor legale și a reglementărilor interne este extrem de importantă, iar orice comportament incorect trebuie identificat, analizat și remediat. Acest lucru implică punerea la dispoziția celor interesați a unor canale de raportare, astfel încât angajații și persoanele externe (parteneri de afaceri, clienți și alte terțe părți) să poată raporta simplu și confidențial orice posibile încălcări ale legii, obținute în context profesional.
Aplicația de raportare incidentelor de integritate, în sensul Legii nr. 361 din 2022, este un canal dedicat prin care unui avertizor, persoană fizică, angajat al companiei sau terță parte, i se oferă posibilitatea de a raporta o anumită situație de care ia cunoștință, care nu respectă legile și reglementările aplicabile, politicile interne și Codul de Conduită și Etică în Afaceri al companiei.
Avertizorii pot fi (fără ca enumerarea să fie limitativă):
Pentru a beneficia de protecția acordată unui avertizor, persoana care face raportarea trebuie să acționeze imparțial, cu bună credință și să pună la dispoziție informații concrete și clare astfel încât raportarea să poată fi procesată și investigată în mod corespunzător.
Raportările pot face referire la:
Raportările pot face referire la:
Pentru ca o raportare să poate fi procesată, trebuie să îndeplinească condițiile menționate mai jos.
Dacă din orice motiv nu sunteți de acord cu utilizarea acestui canal de transmitere a raportărilor, puteți accesa următoarele canale de raportare alternative:
Pentru a transmite o raportare, urmați instrucțiunile din formular.
După trimiterea sesizării, veți primi un cod de confirmare. În termen de 7 zile calendaristice, veți primi confirmarea primirii raportării.
Confidențialitatea datelor dumneavoastră este garantată pe întreaga perioadă de procesare a sesizării.
În termen de maximum 3 luni (90 de zile) de la data confirmării de primire, veți fi informat cu privire la stadiul acțiunilor următoare, precum și ori de cate ori înregistrăm evoluții, cu excepția cazului în care informarea ar putea periclita desfășurarea acestora.
Pe toate perioada de procesate a unei raportări, vă putem solicita informații suplimentare.
În cazul în care raportarea nu conține informații suficiente, altele decât identificarea avertizorului, iar persoana desemnată să proceseze raportarea a solicitat informații suplimentare, raportarea se va clasa dacă avertizorul nu a transmis informațiile solicitate în termen de 15 zile.
Bd. Tudor Vladimirescu nr. 29 A, AFI Tech Park 1, Sector 5, Bucureşti, România, 050881
Șos. Olteniței, nr. 107A,
Sector 4, București, România, 041303
Utile
Politici și proceduri
Asistenţă
Sediu central:
Bd. Tudor Vladimirescu nr. 29 A, AFI Tech Park 1
Sector 5, Bucureşti, România, 050881
Sediu social:
Șos. Olteniței, nr. 107A
Sector 4, București, România, 041303
Nr. Reg. Comerțului:
J40/484/2006
Cod de înregistrare fiscală:
RO18288250
TOKEN-urile pentru semnătura electronică pot fi utilizate în continuare de ORICE deținător de certificat digital, în aceleași condiții ca pana in prezent. Nu este necesara schimbarea tokenului pentru semnătură.
Mesajul prezent pe site-ul ANAF privind tokenurile JWT și OPAQUE se adresează EXCLUSIV persoanelor din domeniul tehnic IT: dezvoltatorilor de aplicații ce utilizează servicii web ce folosesc protocolul OAUTH. Daca nu faceți parte din aceasta categorie va rugăm ignorați mesajul.
Pentru verificarea informației vedeți si manualul de utilizare din mesajul de pe site-ul ANAF, pagina 2.
Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.
Detalii legate de semnătura electronică sunt disponibile pe pagina cu Răspunsurile pentru cele mai frecvente întrebări ale clienților.
Rapid pot fi aflate informații utile despre costuri, modalități de obținere, achiziție online, identificare video, instalare şi utilizare:
Sunt descrise și:
Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.
Detalii legate de modalitatea de personalizare semnăturii astfel încât în aspectul acesteia să fie incluse și informațiile solicitate de OUG 140/2020 cu privire la specialiștii din domeniile construcții, arhitectură și urbanism sunt disponibile pe pagina Creare aspect semnătură OUG 140/2020
De asemenea, alte informații legate de semnătura electronică sunt disponibile pe pagina cu
Răspunsurile pentru cele mai frecvente întrebări ale clienților
Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.
Pentru a obține de la certSIGN certificatul calificat de semnătură electronică, pentru semnarea documentelor din domeniile construcţii, arhitectură şi urbanism în conformitate cu OUG 140, sunt necesare:
DOCUMENTELE
Transmite-ne un mesaj și solicită documentele necesare pentru achiziția Kit-ului de semnătură. Vei primi din partea certSIGN un set de documente pe care trebuie să le completezi cu datele viitorului titular de certificat pentru semnătură.
Documentele originale semnate (2 exemplare) alături de copiile documentelor ce atestă încadrarea profesională trebuie prezentate către certSIGN. Pe scurt, sunt necesare:
ORIGINAL (2 exemplare, semnate): “Contract”, “Termeni și condiții generale”.
Pentru cazul documentelor transmise prin curier: “Declarația” completată după modelul certSIGN
COPIE pentru: Cartea de identitate a titularului, Certificatul de Înregistrare Fiscală, Documentul atestare profesională,
IDENTIFICAREA
În vederea identificării, persoana pe numele căreia certSIGN va emite certificatul digital calificat se va prezenta personal, cu actul de identitate original, la unul din reprezentanții certSIGN la nivel național sau la sediile certSIGN.
Alternativ, identificarea titularului de certificat se mai poate efectua și transmițând documentele de mai sus la sediul certSIGN însoțite obligatoriu de “Declarația” completată după modelul certSIGN (autentificată la notar sau atestată de un avocat în temeiul art.3 al.3 din legea 51/1995)
ATENTIE! Pentru fiecare Entitate emitentă ( ex. OAR, ISCIR etc) se emite câte un certificat pentru semnătură electronică!
Citește despre Semnătura electronică în construcţii, arhitectură şi urbanism
Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.
Detalii despre descărcarea certificatului titularului și a certificatului intermediar solicitate la înregistrarea pentru depunerea declarațiilor vamale folosind semnătura electronică sunt disponibile pe pagina Utilizarea certificatului de semnătură electronică în platforma Sistemul Informatic Integrat Vamal
Pentru acces în Sistemul Informatic Integrat Vamal (SIIV) la secțiunile AES și NCTS5 RO UMG Trader Producție trebuie să încărci în platforma UMG Trader, într-unul dintre formatele .cer/.der/.crt, certificatul tău calificat și certificatul intermediar al autorității care a emis certificatul.
CUM OBȚIN CERTIFICATUL PERSONAL ÎN FORMATUL SOLICITAT?
Conectează token-ul sau deschide aplicația Paperless vToken și urmează acești pași.
Nu ai tokenul/ aplicația la dispoziție?
Accesează link-ul https://registru.certsign.ro/cgi-bin/pubra/pubra/get_cert , completează datele din certificatul calificat (nume și prenume complet sau adresa de email), identifică certificatul cu care dorești înregistrarea și apasă butonul „Descarcă DER”.
Certificatul calificat se va descărca în mod automat în format .crt.
CUM OBȚIN CERTIFICATUL INTERMEDIAR ÎN FORMATUL SOLICITAT?
Pentru descărcarea certificatului autorității intermediare certSIGN accesează unul dintre link-urile:
Certificatul intermediar se va descărca în mod automat în format .crt.
Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.
IDENTIFICAREA VIDEO NEASISTATĂ este un element important în procesul de obținere a semnăturii electronice cu certificat digital calificat.
Procedura de identificare este simplă, dar strictă. Ea poate fi făcută după efectuarea plății certificatului și doar urmând indicațiile furnizate de certSIGN, astfel:
AI FINALIZAT IDENTIFICAREA VIDEO, DAR N-AI PRIMIT NICIUN EMAIL?
În maxim 24 ore, după parcurgerea procesului de identificare video, vei fi informat pe e-mail cu privire la validarea/respingerea acestuia.
IDENTIFICAREA VIDEO A FOST RESPINSĂ?
Din partea certSIGN vei primi un email cu un nou link pentru reluarea procedurii de identificare video. Condițiile ce trebuie respectate sunt aceleași.
Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.
Codurile PIN/PUK reprezintă elemente de siguranță cu ajutorul cărora se folosește TOKEN-ul. Aceste coduri sunt confidențiale și nu trebuie dezvăluite nimănui, în nicio situație.
Codul PIN = Token Password este parola cu care se utilizează tokenul.
Codul PUK = Administrator Password este parola cu care se poate debloca tokenul.
NU AI PRIMIT CODUL PIN/PUK?
Transmiterea codurilor PIN/PUK pentru certificatul calificat PE TOKEN se poate face în 2 moduri:
ELECTRONIC – dacă adresa de e-mail asociată certificatului digital calificat pentru semnătura electronică a fost validată și este una personală (are elemente în componența sa ce pot face legătura cu titularul certificatului – ex: ion.popescu@).
Are 2 componente:
FZIC – în plic, prin curier – dacă adresa de e-mail asociată certificatului digital calificat pentru semnătura electronică NU a fost validată la completarea cererii de certificat sau dacă NU este una personală (nu are elemente în componența sa ce pot face legătura cu titularul certificatului – ex: office@).
AI UITAT CODUL PIN?
Pentru recuperarea codului PIN este nevoie de codul PUK al tokenului.
AI MACOS SI VREI SA SCHIMBI CODUL PIN AL TOKENULUI?
Urmează instrucțiunile de Schimbare a codului PIN pe MacOS
ATENŢIE! Sistemele de operare macOS Sonoma, Ventura și Monterey acceptă doar parole de maxim 8 caractere. Prin urmare, dacă folosești unul sin aceste sisteme de operare, la schimbarea codului PIN al TOKEN-ului, trebuie să pui o parolă de maxim 8 caractere.
Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.
Detalii legate de semnătura electronică sunt disponibile pe pagina cu Răspunsurile pentru cele mai frecvente întrebări ale clienților.
Rapid pot fi aflate informații utile despre costuri, modalități de obținere, achiziție online, identificare video, instalare şi utilizare:
Sunt descrise și:
Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.
Pentru obținerea documentului de confirmare trebuie sa parcurgi următoarele etape, în această ordine:
Urmărește unul dintre aceste tutoriale, în funcție de tipul de semnătură pe care îl ai.
Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.
Dacă ai nevoie și de alte informații pentru a alege ce tip de certificat calificat pentru semnătură electronică ți se potrivește verifică și informațiile din secțiunea: Ce semnătură aleg
Detalii legate de semnătura electronică sunt disponibile pe pagina cu Răspunsurile pentru cele mai frecvente întrebări ale clienților.
Rapid pot fi aflate informații utile despre costuri, modalități de obținere, achiziție online, identificare video, instalare şi utilizare:
Sunt descrise și:
Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.
Cum obții semnătura electronică în CLOUD?
Semnătura electronică se realizează cu ajutorul unui certificat digital calificat iar pentru obținerea certificatului în CLOUD trebuie parcurse etapele:
În cazul în care informațiile primite sunt corecte și complete, la adresa de email indicată în formularul de înregistrare, certSIGN va trimite două invitații:
Cu ajutorul acestor componente vei putea configura și utiliza semnătura electronică calificată în CLOUD. Dreptul de utilizare al semnăturii electronice în cloud va fi acordat după configurarea mecanismului de autorizare și crearea contului de utilizator în platforma de semnare Paperless webSIGN.
După realizarea pașilor din cele două invitații, la prima logare în contul tău din platforma de cloud, se emite certificatul digital.
* ATENŢIE! Dacă dorești să folosești certificatul în cloud la instituții precum ANAF, SPV, AFM etc. pentru semnarea documentelor / autentificarea la platforme web ce solicită acest lucru, o poți face local, nu în cloud, pe sistem de operare Windows. În afară de certificatul în cloud și Windows (versiuni 8.1, 10 sau 11) ai nevoie de aplicația tokenului virtual Paperless vToken (inclusă în pachet).
Cum obții semnătura electronică cu TOKEN?Semnătura electronică se realizează cu ajutorul unui certificat digital calificat, iar pentru obținerea certificatului pe TOKEN trebuie parcurse etapele:
|