Caută
Close this search box.

Companiile pot obţine certificatele de situaţie de urgenţă folosind semnătura electronică

Companiile afectate în contextul pandemiei de COVID-19 vor putea obţine, de săptămâna viitoare, certificate de situaţie de urgenţă (CSU), utilizând o semnătură electronică. Certificatele vor fi folosite în relaţiile cu instituţiile publice pentru facilităţi / măsuri de sprijin ori în relaţiile comerciale. 

Tipuri de certificate de situaţie de urgenţă

Certificatele de situaţie de urgenţă, reglementate prin Ordinul Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri nr. 791/2020 în vigoare din 25 martie, sunt emise în două forme:

· TIP 1 (ALBASTRU) – din care rezultă întreruperea totală sau parţială a activităţii, ca urmare a deciziilor emise de autorităţile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgenţă decretate;

· TIP 2 (GALBEN) – din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% faţă de media încasărilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

Semnătura electronică şi obţinerea certificatelor de situaţie de urgenţă

Cererea pentru eliberarea CSU se depune de solicitant, exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării.

Pentru obţinerea certificatelor de situaţie de urgenţă, solicitantul trebuie să încarce în platformă o serie de informaţii şi documente, cu semnătura electronică a reprezentantului legal / a unui împuternicit al acestuia:

· datele de identificare;

· declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atestă că toate informaţiile şi documentele care stau la baza cererii pentru obţinerea certificatului sunt conforme cu realitatea şi respectă legislaţia în vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, cu referire la închiderea totală sau parţială a activităţii sau la diminuarea încasărilor în cuantumul indicat. 

Atenţie! Platforma electronică va fi adaptată şi funcţională în termen de 5 zile de la publicarea Ordinului nr. 791/2020 în Monitorul Oficial (25 martie), aşadar certificatele de situaţie de urgenţă vor putea fi obţinute din 30 martie.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on LinkedIn
Share on Pinterest