Certificatul digital calificat pentru reţeta electronică

De la 1 ianuarie 2013 intră în vigoare obligativitatea emiterii rețetelor medicale în format electronic, utilizând un certificat digital calificat, în conformitate cu Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 674 din 29 iunie 2012.

Pentru prescrierea rețetelor electronice, medicii vor avea nevoie de o imprimantă, un calculator pe care să aibă instalată o aplicație informatică dedicată care permite crearea rețetei și înregistrarea datelor în sistemul informatic pentru prescripția electronică (SIPE) al CNAS, la care se vor conecta folosind un certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat de servicii de certificare.



Ce este certificatul digital calificat?

Certificatul digital garantează identitatea electronică a utilizatorului. Numai prin intermediul acestuia furnizorul de servicii medicale se poate conecta la sistemul central și poate emite rețete electronice.

Ce este rețeta electronică?

Ordinul susmenționat definește rețeta electronică drept un formular electronic utilizat în sistemul de asigurări sociale de sănătate pentru prescrierea medicamentelor.

Ea poate fi online sau offline și are o componentă de prescriere (pe care o completează medicul) și o componentă de eliberare (pe care o completează farmacistul).

Cum funcționează rețeta electronică?

  1. Pacientul se prezintă la medic;
  2. Medicul emite rețeta în format electronic și îi oferă pacientului un exemplar tipărit;
  3. Medicul înregistrează rețeta emisă în sistemul CNAS (la care se conectează folosind certificatul digital calificat și un soft specializat);
  4. Pacientul merge cu rețeta tipărită și cu actul de identitate la farmacie pentru a ridica medicația;
  5. Farmacistul scanează codul 2D din rețeta primită de la pacient și verifică validitatea rețetei (conectându-se cu certificatul digital calificat la sistemul electronic al CNAS) și eliberează medicația.
Pentru detalii suplimentare, accesează secțiunea de întrebări frecvente.

Cum obțin certificatul digital calificat?

Pentru a obține un certificat digital calificat, completează formularul disponibil aici și urmează instrucțiunile primite după completare.

Pentru o ofertă personalizată nevoilor tale, contactează un consultant certSIGN la telefon 031 101 18 70 sau la e-mail: office@certsign.ro şi convinge-te de cea mai bună ofertă de pe piață.

Un reprezentant certSIGN se va ocupa personal de preluarea tuturor documentelor necesare emiterii certificatului și de identificarea utilizatorilor conform legii.

Elimini astfel costurile identificării notariale (conform legii) şi de expediere a documentelor către certSIGN şi intri în posesia certificatului în 24 de ore de la primirea tuturor documentelor.