Etică
şi conformitate

Succesul nostru depinde și de respectarea bunelor practici de afaceri și a politicii anticorupție.

Cele mai ridicate standarde de integritate și conformitate

La certSIGN, a acționa cu integritate înseamnă mai mult decât respectarea legilor și a reglementărilor naționale și internaționale. În relațiile de afaceri ale companiei, acordăm aceeași importanță atât calității soluțiilor furnizate, cât și celor mai ridicate standarde de integritate și de conformitate, ca elemente cheie ale strategiei noastre de afaceri.

Am dezvoltat și implementat un program pentru a preveni, identifica și soluționa orice suspiciune de încălcare a regulilor de integritate, la care contribuie toți angajații certSIGN pe care managementul companiei îi încurajează să identifice și să raporteze eventuale încălcări.

Reputația noastră este o resursă importantă și este vital să o protejăm. Credibilitatea companiei noastre, precum și încrederea clienților, a furnizorilor, a partenerilor și a publicului sunt influențate în mod semnificativ de atitudinea onestă a companiei și a fiecărui angajat în parte.

Conduită
și etică

Codul de conduită și etică în afaceri certSIGN stabilește așteptările de integritate pe care compania le are față de angajați și față de terțe părți care acționează în numele companiei.

Politica anti-mită și anticorupție

certSIGN interzice luarea/oferirea de mită în orice formă, indiferent dacă este directă sau indirectă, indiferent de valoarea acesteia. Angajații certSIGN trebuie să acționeze în conformitate cu cele mai înalte standarde de integritate în toate tranzacțiile de afaceri. Reglementările noastre interne reflectă importanța responsabilității individuale a fiecăruia dintre membrii echipei certSIGN. Printre aceste reglementări se numără interdicția de a efectua plăți, de a oferi cadouri, de a acorda sponsorizări și contribuții caritabile cu scopul de a facilita un beneficiu pentru companie, stabilirea unor relații etice cu furnizorii și partenerii, politica de toleranță zero față de orice implicare în acte cu risc de corupție etc.
certSIGN aplică cele mai înalte standarde de comportament etic prin combaterea și contracararea mitei în toate țările în care implementează proiecte și este certificată conform ISO 37001:2016 (Sistemul Internațional de Management Anti-Mită), care confirmă aplicarea celor mai înalte standarde de integritate.

certSIGN a îndeplinit cu succes condițiile de recertificare a sistemului de management anti-mită ISO 37001:2016, al cărui scop principal este prevenirea și managementul activităților cu risc ridicat de corupție – vezi aici certificat.

Raportarea incidentelor de integritate

Orice sesizare referitoare la posibile încălcări ale normelor anticorupție poate fi trimisă la raportari_integritate@certsign.ro.

Toate sesizările primite sunt investigate cu atenție și sunt luate măsuri în conformitate cu legislația națională aplicabilă și cu reglementările interne ale companiei.

Respectarea prevederilor legale și a reglementărilor interne este extrem de importantă, iar orice comportament incorect trebuie identificat, analizat și remediat. Acest lucru implică punerea la dispoziția celor interesați a unor canale de raportare, astfel încât angajații și persoanele externe (parteneri de afaceri, clienți și alte terțe părți) să poată raporta simplu și confidențial orice posibile încălcări ale legii, obținute în context profesional.

Aplicația de raportare incidentelor de integritate, în sensul Legii nr. 361 din 2022, este un canal dedicat prin care unui avertizor, persoană fizică, angajat al companiei sau terță parte, i se oferă posibilitatea de a raporta o anumită situație de care ia cunoștință, care nu respectă legile și reglementările aplicabile, politicile interne și Codul de Conduită și Etică în Afaceri al companiei.

Avertizorul în interes public este o persoană fizică care efectuează o raportare sau divulgă public informații referitoare la încălcări ale legii, obținute în context profesional.

Avertizorii pot fi (fără ca enumerarea să fie limitativă):

  • Angajații companiei
  • Acţionarii şi persoanele care fac parte din structurile de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei întreprinderi, inclusiv membrii neexecutivi ai consiliului de administraţie
  • Voluntarii şi stagiarii remuneraţi sau neremuneraţi
  • Orice persoană care lucrează sub supravegherea şi conducerea persoanei fizice sau juridice cu care s-a încheiat un contract, a subcontractanţilor şi a furnizorilor acesteia
  • Persoanele ale căror raporturi de muncă nu au început încă şi care efectuează raportări prin intermediul canalelor de raportare interne sau externe sau divulgă public informaţii privind încălcări ale legii obţinute în timpul procesului de recrutare sau altor negocieri precontractuale sau în cazul în care raportul de muncă sau raportul de serviciu a încetat
  • Persoanele care raportează sau dezvăluie public informaţii privind încălcări ale legii în mod anonim

Pentru a beneficia de protecția acordată unui avertizor, persoana care face raportarea trebuie să acționeze imparțial, cu bună credință și să pună la dispoziție informații concrete și clare astfel încât raportarea să poată fi procesată și investigată în mod corespunzător.

Raportările pot face referire la:

  • Încălcări ale legii în domenii precum: achiziţiile publice, serviciile, produsele şi pieţele financiare, prevenirea spălării banilor şi a finanţării terorismului, siguranţa şi conformitatea produselor, siguranţa transportului, protecţia mediului, protecţia radiologică şi siguranţa nucleară, siguranţa alimentelor şi a hranei pentru animale, sănătatea şi bunăstarea animalelor, sănătatea publică, protecţia consumatorilor, protecţia vieţii private şi a datelor cu caracter personal şi a securităţii reţelelor şi sistemelor informatice
  • Orice amenințare gravă la adresa interesului public
  • Suspiciuni rezonabile, cu privire la încălcări efective sau potenţiale ale legii, care s-au produs sau care sunt susceptibile să se producă în cadrul societății, în care lucrează sau a lucrat avertizorul în interes public sau cu care acesta este sau a fost în contact prin intermediul activității sale, precum şi informaţiile cu privire la încercări de a ascunde astfel de încălcări
  • Încălcări ale reglementărilor interne ale companiei
  • Conduită care contravine Codului de Conduită și Etică în Afaceri al companiei

Pentru ca o raportare să poate fi procesată, trebuie să îndeplinească condițiile menționate mai jos.

  • Raportările pot fi transmise anonim sau persoana care face raportarea își poate asuma identitatea.
  • În cazul unui avertizor identificat, compania este obligată să îi protejeze identitatea.
  • Raportarea ne-anonimă cuprinde, cel puţin, următoarele: numele şi prenumele, datele de contact ale avertizorului în interes public, contextul profesional în care au fost obţinute informaţiile, persoana vizată, dacă este cunoscută, descrierea faptei susceptibile să constituie o încălcare a legii, precum şi probele în susţinerea raportării.
  • Raportarea care nu cuprinde numele, prenumele, datele de contact sau semnătura avertizorului în interes public va fi examinată şi soluționată în măsura în care conţine indicii temeinice referitoare la încălcări ale legii.
  • În ambele cazuri vor fi inițiate verificări pentru a se stabili veridicitatea și severitatea faptelor semnalate. În acest scop, elementele care constituie raportarea trebuie să fie precise și demonstrabile. Raportarea ar trebui să acopere cinci întrebări de bază: Cine? Ce? Când? Cum? Unde?
  • Timpul necesar procesării fiecărei sesizări depinde de complexitatea cazului, a dovezilor și documentelor supuse analizei.
  • Confidențialitatea strictă a informațiilor este garantată pe tot parcursul procesului, în conformitate cu reglementările legale și interne.
  • Avertizorul este protejat împotriva oricăror represalii, măsuri discriminatorii sau sancțiuni.
  • Avertizorul trebuie să acționeze cu bună-credință, fără intenția de a cauza prejudicii sau de a defăima alte persoane. Dacă o raportare se dovedește a fi falsă sau a fost depusă cu intenția vădită de a defăima, compania va lua măsurile prevăzute de reglementările interne sau legale.
Accesul la informațiile incluse în raportare se face pe baza principiului necesității de a cunoaște și este limitat la persoana desemnată de către companie sau la nivelul grupului de companii, la posibili experții interni autorizați și experți externi mandatați. Cerințele de confidențialitate se aplică și experților externi care pot primi raportul pentru a oferi îndrumări sau pentru a efectua investigații.

Dacă din orice motiv nu sunteți de acord cu utilizarea acestui canal de transmitere a raportărilor, puteți accesa următoarele canale de raportare alternative:

  • Pe email la adresa compliance@tiuim.com
  • În format tipărit la adresa la adresa de corespondență: UTI Research and Development Center, Șos. Olteniței nr. 107A, sector 4, București






    *Tipul de fișiere acceptat: pdf, jpg si png.


    Pentru a transmite o raportare, urmați instrucțiunile din formular.

    După trimiterea sesizării, veți primi un cod de confirmare. În termen de 7 zile calendaristice, veți primi confirmarea primirii raportării.

    Confidențialitatea datelor dumneavoastră este garantată pe întreaga perioadă de procesare a sesizării.

    În termen de maximum 3 luni (90 de zile) de la data confirmării de primire, veți fi informat cu privire la stadiul acțiunilor următoare, precum și ori de cate ori înregistrăm evoluții, cu excepția cazului în care informarea ar putea periclita desfășurarea acestora.
    Pe toate perioada de procesate a unei raportări, vă putem solicita informații suplimentare.
    În cazul în care raportarea nu conține informații suficiente, altele decât identificarea avertizorului, iar persoana desemnată să proceseze raportarea a solicitat informații suplimentare, raportarea se va clasa dacă avertizorul nu a transmis informațiile solicitate în termen de 15 zile.

    Ai nevoie de mai multe informații?

    Citește recomandările noastre legate de subiectul selectat. Dacă nu ai găsit ce căutai, solicită informații suplimentare. 

      WindowsMac

      TokenCloud

      *Tipul de fișiere acceptat: pdf, jpg si png. Marime maxima: 5mb

      Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

      Am luat cunoștință de informațiile cuprinse în “Politica de confidenţialitate”

      Sunt de acord cu prelucrarea datelor mele personale în scopuri de marketing
      în conformitate cu “Politica de confidenţialitate”.

       

      CITEȘTE informațiile prezentate în legătură cu subiectul care te interesează sau CAUTĂ pe site informațiile de care ai nevoie.

       

       

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns și trimite un mesaj.

      Nu ai găsit ce căutai?

      Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns și transmite-ne un mesaj.

      CITEȘTE INFORMAȚIILE legate de subiectul selectat sau CAUTĂ pe site informațiile de care ai nevoie.

      Detalii legate de semnătura electronică sunt disponibile pe pagina cu Răspunsurile pentru cele mai frecvente întrebări ale clienților.

      Rapid, pot fi aflate informații utile despre obținerea documentului de confirmare, costuri, achiziție online, identificare video, reînnoire, instalare și utilizare:

      Sunt prezentate numeroase detalii legate de :

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns și trimite un mesaj.

      Semnătura electronică se realizează cu ajutorul unui certificat digital calificat stocat în CLOUD, iar pentru utilizarea certificatului din CLOUD trebuie configurat mecanismul de utilizare, mai întâi.

      Dupa ce sesiunea de identificare video a fost acceptată pot fi realizate configurările premergătoare emiterii certificatului, parcurgând în această ordine, etapele:

      Configurarea mecanismului de autorizare a semnăturilor conform indicațiilor din emailul “paperLESS: Configurare mecanism de autorizare”:

      • Verifică adresa de email declarată la achiziția certificatului și urmează instrucțiunilor primite;
      • Instalează pe telefon una dintre aplicațiile gratuite de autorizare Microsoft Authenticator sau Google Authenticator, din Google Play sau App Store.
      • Asociază aplicația de autorizare a semnăturilor cu contul de cloud al titularului.

      Activarea contului de cloud conform indicațiilor din emailul “paperLESS webSIGN: Invitație creare cont

      • Verifică adresa de email declarată la achiziția certificatului și urmează instrucțiunilor primite;
      • Completează și validează numărul de telefon asociat contului din platforma cloud;
      • Stabilește parola contului de cloud.

      Emiterea certificatului se face la prima autentificare în contul de cloud. În pagina deschisă se introduce codul de autorizare generat de aplicația de pe telefon.

      ATENŢIE! Utilizarea certificatului în cloud, la instituții precum ANAF, SPV, AFM etc., pentru semnarea documentelor salvate local/ autentificarea la platformele web se poate face doar folosind:

      • sistem de operare Windows (versiuni 8.1, 10 sau 11) și
      • aplicația tokenului virtual paperLESS vTOKEN (se poate descărca gratuit din emailul „Invitație creare cont”). Aplicația este compatibilă cu Windows 8.1, 10 și 11, dar nu poate fi utilizată pe MAC.

       Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Plasarea comenzii pentru prelungirea valabilității certificatului are numeroase beneficii: costuri reduse, proces simplu și rapid, 100% online, procedură aflată exclusiv în controlul titularului, păstrarea dispozitivului (TOKEN-ului) actual și păstrarea PIN-ului.

      • Singura condiție care trebuie îndeplinită pentru prelungirea valabilității certificatului pentru semnătură este ca actualul certificat să fie în perioada de valabilitate la momentul plasării comenzii de prelungire. Pentru plasarea comenzii de prelungire este necesară autentificarea în platforma certSIGN  rekey.certsign.ro, iar autentificarea se poate face doar în baza certificatului actual.

      Dacă certificatul actual a expirat, nu mai poate fi făcută reînnoirea și este necesară achiziția unui nou certificat pentru semnătură electronică. Recomandăm accesarea platformei certSIGN pentru achiziția certificatelor calificate pe TOKEN și urmarea pașilor indicați.

      certSIGN transmite, pe adresa de e-mail din certificat, procedura pentru reînnoirea certificatului cu 45 de zile înainte de expirarea certificatului actual. Dacă procedura nu a fost încă urmată, cu 15 zile înainte de expirarea certificatului, certSIGN retrimite e-mail-ul de informare privind reînnoirea. Transmiterea întârziată a cererii nu garantează reînnoirea online certificatului.

       

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Plasarea comenzii pentru prelungirea valabilității certificatului are numeroase beneficii: costuri reduse, proces simplu și rapid, 100% online, procedură aflată exclusiv în controlul titularului, păstrarea contului webSIGN actual și păstrarea modalității de autentificare.

      • Singura condiție care trebuie îndeplinită pentru prelungirea online a valabilității certificatului pentru semnătură (reînnoire) este ca actualul certificat să fie în perioada de valabilitate la momentul plasării comenzii de prelungire. Plasarea comenzii de prelungire se face direct din platforma certSIGN  websign.ro.

      Dacă certificatul actual a expirat, nu mai poate fi făcută reînnoirea și este necesară achiziția unui nou certificat pentru semnătură electronică în CLOUD. Recomandăm accesarea platformei certSIGN pentru achiziția certificatelor calificate în CLOUD și urmarea pașilor indicați.

      certSIGN transmite, pe adresa de e-mail din certificat, procedura pentru reînnoirea certificatului cu 45 de zile înainte de expirarea certificatului actual. Dacă procedura nu a fost încă urmată, cu 15 zile înainte de expirarea certificatului, certSIGN retrimite e-mail-ul de informare privind reînnoirea. Transmiterea întârziată a cererii nu garantează reînnoirea online a certificatului.

      În platforma de semnare webSIGN, pe perioada celor 45 de zile înainte de expirarea certificatului actual, va afișat un banner cu informarea privind termenul pentru reînnoirea certificatului.

      Pașii care trebuie urmați pentru reînnoirea certificatului în CLOUD:

      1. Autentifică-te în platforma websign.ro;
      2. Apasă butonul Începe procesul din informarea afișată;
      3. Alege perioada de valabilitate dorită pentru noul certificat: 1, 2 sau 3 ani;
      4. Citește informările din pagină și bifează acordul;
      5. Achită online contravaloarea produsului selectat;
      6. Completează datele cerute în pasul următor;
      7. Încarcă și trimite o copie a documentului tău de identitate;
      8. Apasă butonul Înregistrare, acceptă Termenii și Condițiile Generale;
      9. Semnează cererea pentru noul certificat folosind codul de autorizare din aplicația de autorizare instalată pe telefon.

      Etapa de generarea a cererii de certificat este finalizată când în platforma de cloud este afișat mesajul “Cererea a fost trimisă pentru aprobare”.

      După validarea cererii, cu 3 zile înainte de expirarea certificatului actual, certSIGN va emite automat noul certificat. Indiferent de data la care este făcută comanda pentru prelungire, perioada de valabilitate a noului certificatului va începe cu 3 zile înainte de expirarea actualului certificat. După emiterea noului certificat, platforma webSIGN va putea fi utilizată în continuare pentru semnarea documentelor în cloud, pe toată durata noii perioade de valabilitate.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Plasarea comenzii pentru prelungirea valabilității certificatului are numeroase beneficii: costuri reduse, proces simplu și rapid, 100% online, procedură aflată exclusiv în controlul titularului, păstrarea contului webSIGN actual și păstrarea modalității de autentificare.

      • Singura condiție care trebuie îndeplinită pentru prelungirea valabilității certificatului pentru semnătură (reînnoire) este ca actualul certificat să fie în perioada de valabilitate la momentul plasării comenzii de prelungire. Plasarea comenzii de prelungire se face direct din platforma certSIGN websign.ro.

      Dacă certificatul actual a expirat, nu mai poate fi făcută reînnoirea și este necesară achiziția unui nou certificat pentru semnătură electronică în CLOUD. Recomandăm accesarea platformei certSIGN pentru achiziția certificatelor calificate în CLOUD și urmarea pașilor indicați.

      certSIGN transmite, pe adresa de e-mail din certificat, procedura pentru reînnoirea certificatului cu 45 de zile înainte de expirarea certificatului actual. Dacă procedura nu a fost încă urmată, cu 15 zile înainte de expirarea certificatului, certSIGN retrimite e-mail-ul de informare privind reînnoirea. Transmiterea întârziată a cererii nu garantează reînnoirea online a certificatului.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Plasarea comenzii online pentru prelungirea valabilității certificatului are numeroase beneficii: costuri reduse, proces simplu și rapid, 100% online, procedură aflată exclusiv în controlul titularului, păstrarea dispozitivului (TOKEN-ului) actual și păstrarea PIN-ului.

      • Singura condiție care trebuie îndeplinită pentru prelungirea valabilității certificatului pentru semnătură (reînnoire) este ca actualul certificat să fie în perioada de valabilitate la momentul plasării comenzii de prelungire. Este necesară autentificarea în platforma certSIGN rekey.certsign.ro, iar autentificarea se poate face doar în baza certificatului calificat actual.

      Pe adresa de e-mail din certificat, certSIGN transmite procedura pentru reînnoirea certificatului, cu 45 de zile înainte de expirarea certificatului actual. Dacă procedura nu a fost încă urmată, cu 15 zile înainte de expirarea certificatului, certSIGN retrimite e-mail-ul de informare privind reînnoirea.

      Transmiterea întârziată a cererii nu garantează reînnoirea online a certificatului.

      Dacă a fost depășită perioada de valabilitate, certificatul actual nu mai poate fi reînnoit și este necesară achiziția unui nou certificat pentru semnătură electronică. Recomandăm accesarea platformei certSIGN pentru achiziția certificatelor calificate pe TOKEN și urmarea pașilor indicați.

      Procedura de reînnoire online a certificatului are trei etape:

      1. Comandarea prelungirii valabilității certificatului pe platforma certsign.ro – poate fi făcută oricând, cel târziu cu 3 zile înainte de expirarea actualului certificat;
      2. Generarea cererii de certificat cu aplicația certSIGN Enroll – poate fi făcută oricând, cel târziu cu 3 zile înainte de expirarea actualului certificat;
      • Încărcarea pe TOKEN a noului certificat cu ajutorul aplicației certSIGN Enroll – noul certificat se emite cu 3 zile înainte de expirarea certificatului actual pentru care se face reînnoirea.

      Indiferent de data la care este făcută comanda pentru prelungire, perioada de valabilitate a noului certificatului va începe cu 3 zile înainte de expirarea actualului certificat. Reamintim, după reînnoire NU este necesară înlocuirea TOKEN-ului actual. La încărcarea pe TOKEN a noului certificat, vechiul certificat va fi șters.

      Este necesar să fie refăcute înrolările/reînnoirile în platformele instituțiilor unde vei folosi nou certificat, precum: ANAF, CNAS, UNNPR etc.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Verifică ce soluție există dacă ești într-una dintre cele mai frecvente situații ce pot genera erori la obținerea documentului de confirmare.

      Reamintim, documentul se obține simplu și rapid din platforma de confirmare certSIGN. Oricând și de câte ori este necesar. Ai nevoie doar de certificatul tău digital calificat pentru semnătură electronică.

      • Ai certificat în CLOUD și primești eroare la autentificarea în platforma de confirmare certSIGN

      SOLUȚIE: Închide browserul și aplicația paperLESS vTOKEN și reia procedura. Redeschide aplicația paperLESS vTOKEN, apoi deschide platforma de confirmare și alege Autentificare cu certificatul. Codul de autorizare trebuie introdus cât mai rapid. Codul este generat de aplicația de autorizare instalată pe telefon.

      • Eroare la deschiderea documentului

      SOLUȚIE: Documentul de confirmare precompletat este salvat automat în folderul destinat descărcărilor de pe calculator. Deschide documentul din folderul unde a fost salvat. Folosește doar aplicația Adobe Reader.

      • Nu găsești pe calculator fișierul cu documentul precompletat

      SOLUȚIE: Fișierul descărcat are denumirea prenume_nume.pdf (exemplu: mihai_ionescu.pdf). Caută în calculator un fișier cu acest nume.

      • Documentul nu include semnătura certSIGN

      SOLUȚIE: Reia procedura și urmărește cu atenție toți pașii din platformă. După ce ai semnat documentul, acesta trebuie încărcat din nou în platformă pentru a fi contrasemnat automat de certSIGN. După semnare vei primi mesajul “Descarcă documentul procesat”. Deschide documentul procesat doar cu aplicația Adobe Reader.

      • Nu găsești pe calculator fișierul cu documentul de confirmare procesat de certSIGN

      SOLUȚIE: Documentul de confirmare procesat (contrasemnat) este salvat automat în folderul destinat descărcărilor de pe calculator sub denumirea confirmare.pdf. Caută în calculator un fișier cu acest nume.

      • Documentul pe care l-ai semnat nu este acceptat în platforma de confirmare prentru că conține modificări

      SOLUȚIE: Reia procedura fără sa faci nicio modificare a informaților din documentul precompletat. Documentul conține exact datele certificatului digital certSIGN cu care ești autentificat în platforma de confirmare. Informațiile sunt verificate automat și nu sunt acceptate modificări.

      • Documentul conține modificări și nu este acceptat la încărcare la ANAF

      SOLUȚIE: Reia descărcarea documentului contrasemnat de certSIGN și nu îl modifica după descărcare. ANAF acceptă documentul doar dacă NU a fost modificat în niciun fel, iar salvarea sa este considerată o modificare.

      • Pagina platformei de confirmare certSIGN a fost închisă înainte de obținerea documentului

      SOLUȚIE: Reia procedura, începând cu autentificarea cu certificatul digital în platforma de confirmare certSIGN, și parcurge din nou pașii până la obținerea documentului de confirmare contrasemnat automat de certSIGN.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Achiziția certificatului certSIGN în CLOUD pentru semnătură electronică din catalogul SICAP se poate face parcurgând, în această ordine, etapele:

      1. După autentificarea în contul SICAP, inițiază achiziția pentru Semnătură electronică la distanță paperLESS  din catalogul SICAP.
        • Alege certificatul în funcție de perioada de valabilitate: 1, 2 sau 3 ani;
        • Completează datele pentru emiterea certificatului.
      1. Finalizează achiziția din catalog;
      2. După acceptarea comenzii, la adresa de email comunicată în SICAP, certSIGN va transmite instrucțiuni privind emiterea certificatului, proforma și documentele necesare emiterii.
      3. Printează și transmite documentele conform indicațiilor din email;
      4. Titularul de certificat trebuie să urmeze instrucțiunile descrise în email și să se prezinte personal la sediul certSIGN din București sau la unul dintre reprezentanții certSIGN cu:
        • actul de identitate, în original;
        • documentele primite pe adresa de email (printate).

      Dacă titularul nu se poate prezenta personal la un partener certSIGN, documentele pot fi trimise prin curier/postă la sediul central certSIGN, Documentele trebuie să fie însoțite de „Declarația pe proprie răspundere” autentificată notarial sau atestată de un avocat.

      Adresa sedului central certSIGN: Bulevardul Tudor Vladimirescu, nr. 29A, Sector 5, București, clădirea AFI TECH PARK 1, etaj 2.

      1. După primirea documentelor în format corect și complet, în maxim 5 zile lucrătoare, certSIGN va transmite către adresa de email a titularului două invitații:
        • pentru configurarea mecanismului de autorizare;
        •  pentru activarea contului în platforma de semnare paperLESS webSIGN și descărcarea aplicației pentru tokenul virtual, paperLESS vTOKEN (inclusă gratuit în pachet).

        Certificatul digital se va emite automat la prima introducere a unui cod de autorizare, după autentificarea în contul din platforma cloud  paperLESS webSIGN.

      Factura fiscală va fi transmisă după emiterea certificatului și va avea 30 zile termen de plată.

      În catalogul SICAP, produsele se găsesc astfel:

      • Semnătură electronică la distanță paperLESS 1
        • Număr referință: W_1
        • Cod și denumire CPV: 79132100-9 – Servicii de certificare a semnăturii electronice (Rev.2)
      • Semnătură electronică la distanță paperLESS 2
        • Număr referință: W_2
        • Cod și denumire CPV: 79132100-9 – Servicii de certificare a semnăturii electronice (Rev.2)
      • Semnătură electronică la distanță paperLESS 3
        • Număr referință: W_3
        • Cod și denumire CPV: 79132100-9 – Servicii de certificare a semnăturii electronice (Rev.2)

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Achiziția Kit-ului certSIGN pentru semnătură electronică din catalogul SICAP se poate face parcurgând, în această ordine, etapele:

      1. După autentificarea în contul SICAP, inițiază achiziția pentru Kit Semnătură electronică din catalogul SICAP.
        • Alege certificatul în funcție de perioada de valabilitate: 1, 2 sau 3 ani;
        • Completează datele pentru emiterea certificatului.
      1. Finalizează achiziția din catalog;
      2. După acceptarea comenzii, la adresa de email comunicată în SICAP, certSIGN va transmite instrucțiuni privind emiterea certificatului, proforma și documentele necesare emiterii.
      3. Printează și transmite documentele conform indicațiilor din email;
      4. Titularul de certificat trebuie să urmeze instrucțiunile descrise în email și să se prezinte personal la sediul certSIGN din București sau la unul dintre reprezentanții certSIGN cu:
        • actul de identitate, în original;
        • documentele primite pe adresa de email (printate).

      Dacă titularul nu se poate prezenta personal la un partener certSIGN, documentele pot fi trimise prin curier/postă la sediul central certSIGN, Documentele trebuie să fie însoțite de „Declarația pe proprie răspundere” autentificată notarial sau atestată de un avocat.

      Adresa sedului central certSIGN: Bulevardul Tudor Vladimirescu, nr. 29A, Sector 5, București, clădirea AFI TECH PARK 1, etaj 2.

      1. cerSIGN va emite certificatul, în 5 zile lucrătoare de la primirea documentelor în format corect și complet. Livrarea Kitului de semnătură se va efectua prin curier, la adresa menționată la achiziție.

      Factura fiscală va fi transmisă după emiterea certificatului și va avea 30 zile termen de plată.

      În catalogul SICAP, produsele se găsesc astfel:

      • Kit semnătură electronică cu valabilitate 1 an
        • Număr referință: K1
        • Cod și denumire CPV: 79132100-9 – Servicii de certificare a semnăturii electronice (Rev.2)
      • Kit semnătură electronică cu valabilitate 2 ani
        • Număr referință: K2
        • Cod și denumire CPV: 79132100-9 – Servicii de certificare a semnăturii electronice (Rev.2)
      • Kit semnătură electronică electronica cu valabilitate 3 ani
        • Număr referință: K3
        • Cod și denumire CPV: 79132100-9 – Servicii de certificare a semnăturii electronice (Rev.2)

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Semnătura electronică se realizează cu ajutorul certificatului digital calificat stocat pe TOKEN și, pentru utilizarea certificatului trebuie, mai întâi, instalată pe calculator aplicația de management a tokenului.

      Așadar, dacă este prima utilizare a TOKEN-ului pe acest calculator:

      • Alege versiunea de aplicație potrivită tipului de TOKEN, din secțiunea Suport/Instalare token a website-ului certSIGN;
      • Cu TOKEN-ul deconectat de la calculator, instalează pe calculator ultima versiune de aplicație de management a dispozitivului;
      • După instalare, conectează TOKEN-ul. Pentru utilizare este necesar să cunoști codul PIN.

       Codul PIN este transmis folosind una dintre aceste două variante:

      • document electronic generat de titularul certificatului, în format pdf, după primirea Kitului de semnătură, printr-un mecanism automatizat: titularul accesează un link specific primit pe email și, în pagina deschisă, completează informațiile solicitate și codul pentru generare. Instrucțiunile și codul pentru generare sunt incluse în plicul conținând Kitul de semnătură, transmis de certSIGN;

      SAU

      • document fizic, securizat, transmis de certSIGN, prin curier, la adresa poștală indicată la achiziția certificatului. Documentul este transmis într-un plic separat de plicul care conține Kitul pentru semnătură.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      AI BLOCAT TOKEN-UL?

      Pentru deblocarea TOKEN-ului și stabilirea unui nou cod PIN este nevoie de codul PUK. Codul PUK are 14 caractere și se găsește pe:

      • documentul electronic generat de titularul certificatului, în format pdf, folosind mecanismul automatizat.

      Reamintim: După primirea Kitului de semnătură, titularul a accesat  un link primit pe email și, în pagina deschisă, a introdus informațiile solicitate și codul pentru generare primit de la certSIGN în plicul conținând Kitul de semnătură. Apoi a fost generat PIN/PUK.

      SAU

      • documentul fizic, securizat, primit prin curier de la certSIGN. Documentul a fost transmis într-un plic separat de plicul care conținea Kitul pentru semnătură.

      Pregătește codul PUK și accesează secțiunea Deblocare token din pagina de Suport a website-ului certSIGN. Urmează pașii descriși ținând cont de modelul TOKEN-ului și de sistemul de operare* al PC-ului/laptopului.

      *Sistemele de operare macOS Sonoma, Ventura și Monterey acceptă doar parole PIN de maxim 8 caractere.

      Dacă NU mai sunt disponibile încercări de utilizare a codului PUK înseamnă că acest cod este blocat și nu se mai poate defini alt PIN. În această situație:

      • TOKEN-ul este blocat definitiv și nu se mai poate folosi;
      • Certificatul de pe acest TOKEN trebuie revocat și trebuie emis un nou certificat, pe un nou TOKEN.

      ALTE INFORMAȚII

      • Dacă aplicația de management a TOKEN-ului nu este instalată, accesează secțiunea Suport/Instalare token și urmează pașii descriși ținând cont de modelul TOKEN-ului și de sistemul de operare al PC-ului/laptopului.
      • Poți verifica în aplicația de management a TOKEN-ului dacă mai sunt disponibile încercări de utilizare a codului PUK (Digital Signature PUK retries remaining = X).

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Identificarea video neasistată este un element important în procesul de obținere a certificatului digital calificat pentru semnătură electronică. Emiterea este posibila doar după identificarea titularului de certificat digital calificat, în baza actului de identitate.

      • Procedura de identificare este simplă, dar strictă. Poate fi începută după efectuarea plății certificatului și primirea link-ului unic pentru deschiderea sesiunii de identificare video.
      • Pe toata durata sesiunii, trebuie sa fii singura persoana care apare în fața camerei video.
      • Pagina deschisa în browser, prin accesarea link-ului, va solicita acces la microfon si camera Sesiunea poate fi continuată doar daca este permis accesul. Recomandăm folosirea browser-ului Google Chrome.

      După încheiere, sesiunea de identificare video trebuie validata de certSIGN. Răspunsul nostru va fi transmis în maxim 24 de ore, pe e-mail. Dacă sesiunea:

      • A fost acceptată, vei primi pe email informațiile privind modul în care vei primi certificatul pentru semnătură electronică;
      • NU a putut fi validată sau a fost întreruptă, din orice motiv, vei primi pe email indicațiile necesare pentru reluarea și/ sau finalizarea procesului. Nu va fi necesară și reluarea plății.

      Urmărește acest video care prezinta condițiile ce trebuie respectate în timpul identificării video.

      Reamintim că, pentru realizarea identificării video, sunt necesare:

      • camera video și microfon – poți folosi orice laptop/ desktop/ telefon/ tableta care are camera video cu rezoluție minim 2 mega pixeli;
      • conexiune stabilăla internet – recomandam rețeaua mobila de date 4G/5G, cu Wi-Fi oprit.
      • telefonul mobil – în timpul identificării video vei primi prin SMS un cod numeric care va fi solicitat de aplicația de identificare;
      • documentul de identitate* în original – va fi nevoie sa îl prezinți la camera video în timpul sesiunii de identificare.

      * Lista cu documentele de identitate acceptate la identificarea video este disponibila AICI.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      În acest domeniu, certSIGN furnizează servicii precum:

      • servicii pentru garantarea identității în blockchain, certME

       Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Produse şi servicii

      • Suntem cunoscuți mai ales pentru serviciile de semnătură electronică, însă expertiza noastră acoperă domenii precum identitate digitală, securitatea organizațiilor și a dispozitivelor de lucru, arhivare.

      Cercetare și inovare

      • La certSIGN, aliniem aspectele teoretice ale tehnicii la nevoile societății, prin programe de cercetare naționale și europene și, în același timp, prin programe de investiții private.

      Citește mai multe detalii sau transmite-ne un mesaj.

      În domeniul arhivării, certSIGN oferă servicii precum: prelucrare arhivistică, digitizarea documentelor, restaurare, depozitarea documentelor, eliberarea de adeverințe, lucrări de selecționare, distrugerea confidențială a informațiilor, procesarea şi stocarea documentelor electronice.

      Sunt disponibile:

      • Servicii de prelucrare arhivistică: pregătirea documentelor pentru transport, transportul la centrul de procesare certSIGN, asigurarea materialelor necesare pentru prelucrarea arhivei, prelucrarea arhivistică și returul la sediul beneficiarului.
      • Servicii de arhivare electronică: setup inițial, încărcarea documentelor în platformă în proces manual, de client, acces în platforma de arhivare electronică 24/24h 7/7 zile la documentele încărcate.
      • Servicii de depozitare documente: asigurarea cutiilor necesare pentru depozitarea arhivei, sigilarea cutiilor, transportul la sediul depozitului de arhivă certSIGN, inițializarea cutiilor de arhivă în sistemul de depozitare, acces cutii cu documente din arhiva, în limita a 5 cutii/lună.

      Citește mai multe detalii despre aceste servicii.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Serviciile și soluțiile certSIGN de securitate cibernetică acoperă toate scenariile pentru protejarea asset-urilor digitale în fața amenințărilor cibernetice, în concordanță cu reglementările legislative în vigoare și cu bunele practici din domeniu.

       

      Află detalii despre:

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Detalii legate de modalitatea de personalizare semnăturii astfel încât în aspectul acesteia să fie incluse și informațiile solicitate de OUG 140/2020  cu privire la specialiștii din domeniile construcții, arhitectură și urbanism sunt disponibile pe pagina Creare aspect semnătură OUG 140/2020

      De asemenea, alte informații legate de semnătura electronică sunt disponibile pe pagina cu 

      Răspunsurile pentru cele mai frecvente întrebări ale clienților

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Pentru a obține de la certSIGN certificatul calificat de semnătură electronică pentru semnarea documentelor din domeniile construcții, arhitectură și urbanism, în conformitate cu OUG 140, sunt necesare:

      • completarea și prezentarea documentelor specifice;
      • identificarea viitorul titular de certificat pentru semnătură electronică;
      • plata proformei primite din partea certSIGN.

       DOCUMENTELE

      Transmite-ne un mesaj și solicită documentele necesare pentru achiziția Kit-ului de semnătură. certSIGN va transmite, pe email, un set de documente ce trebuie completate cu datele viitorului titular de certificat pentru semnătură electronică.

      Documentele trebuie prezentate către certSIGN în original, completate, printate și semnate (2 exemplare), alături de copiile documentelor care atestă încadrarea profesională. Pe scurt, sunt necesare:

      • ORIGINAL (2 exemplare, semnate) pentru: “Contract”, “Termeni și condiții generale”. Pentru cazul documentelor transmise prin curier e necesară “Declarația” completată după modelul certSIGN:
        • autentificată la notar; SAU
        • atestată de un avocat în temeiul art.3 al.3 din legea 51/1995.
      • COPIE pentru: Cartea de identitate a titularului, Certificatul de Înregistrare Fiscală, Documentele de atestare profesională.

      IDENTIFICAREA

      Persoana pentru care certSIGN va emite certificatul digital calificat se va prezenta personal, cu actul de identitate original, la unul dintre reprezentanții certSIGN la nivel național sau la sediile certSIGN, în vederea identificării.

      Alternativ, identificarea titularului de certificat se poate efectua și transmițând la sediul certSIGN documentele de mai sus însoțite, obligatoriu, de “Declarația” completată după modelul certSIGN (autentificată la notar sau atestată de un avocat în temeiul art.3 al.3 din legea 51/1995).

      ATENȚIE: Pentru fiecare Entitate emitentă (ex. OAR, ISCIR etc.) se emite un certificat distinct.

      Citește despre Semnătura electronică în construcții, arhitectură și urbanism

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns

      Pentru acces în Sistemul Informatic Integrat Vamal (SIIV) la secțiunile AES și NCTS5 RO UMG Trader Producție trebuie să încarci certificatul tău calificat și certificatul intermediar al autorității care a emis certificatul. Certificatele se încarcă în platforma UMG Trader, într-unul dintre formatele .cer/.der/.crt.

      CUM OBȚII CERTIFICATUL INTERMEDIAR ÎN FORMATUL SOLICITAT?

      CUM OBȚII CERTIFICATUL PERSONAL ÎN FORMATUL SOLICITAT?

      • Conectează TOKEN-ul sau deschide aplicația paperLESS vTOKEN și urmează acești pași.
        • Dacă NU ai TOKEN-ul/aplicația paperLESS vTOKEN la dispoziție accesează link-ul https://registru.certsign.ro/cgi-bin/pubra/pubra/get_cert, completează datele din certificatul calificat (nume și prenume complet sau adresa de email), identifică certificatul cu care dorești înregistrarea și apasă butonul „Descarcă DER”.
      • Certificatul calificat se va descărca în mod automat în format .crt.

      Pe pagina web Utilizarea certificatului de semnătură electronică în platforma Sistemul Informatic Integrat Vamal sunt disponibile mai multe detalii despre descărcarea certificatului titularului și a certificatului autorității intermediare solicitate la înregistrarea pentru depunerea declarațiilor vamale folosind semnătura electronică.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Dacă sesiunea de identificare video a fost întreruptă, din orice motiv, sau nu a putut fi validată, certSIGN va transmite pe email, în maxim 24 de ore, indicațiile necesare pentru reluarea și/ sau finalizarea procesului de identificare. Nu va fi necesară și reluarea plății. Condițiile care trebuie respectate pentru identificare sunt aceleași.

      Așteaptă primirea noului link pentru identificare video și apoi reia procedura. Acordă atenție sporită condițiilor care trebuie respectate în timpul identificării.

      • Procedura de identificare este simplă, dar strictă. Poate fi începută după primirea noului link pentru deschiderea sesiunii de identificare video.
      • Pe toata durata sesiunii, trebuie sa fii singura persoană care apare în fața camerei video.
      • Pagina deschisa în browser, prin accesarea link-ului, va solicita acces la microfon si camera Sesiunea poate fi continuată doar daca este permis accesul. Recomandăm folosirea browser-ului Google Chrome.

      Urmărește acest video care prezinta condițiile ce trebuie respectate în timpul identificării video.

      Reamintim că, pentru realizarea identificării video, sunt necesare:

      • camera video și microfon – poți folosi orice laptop/ desktop/ telefon/ tableta care are camera video cu rezoluție minim 2 mega pixeli;
      • conexiune stabilăla internet – recomandam rețeaua mobila de date 4G/5G, cu Wi-Fi oprit.
      • telefonul mobil – în timpul identificării video vei primi prin SMS un cod numeric care va fi solicitat de aplicația de identificare;
      • documentul de identitate* în original – va fi nevoie sa îl prezinți la camera video în timpul sesiunii de identificare.

      * Lista cu documentele de identitate acceptate la identificarea video este disponibila AICI.

      După încheiere, sesiunea de identificare video trebuie validata de certSIGN. Răspunsul nostru va fi transmis în maxim 24 de ore, pe e-mail. Dacă sesiunea:

      • A fost acceptată, vei primi pe email informațiile privind modul în care vei primi certificatul pentru semnătură electronică;
      • NU a putut fi validată sau a fost întreruptă, din orice motiv, vei primi pe email indicațiile necesare pentru reluarea și/ sau finalizarea procesului. Nu va fi necesară și reluarea plății.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      NU AI GĂSIT CODUL PIN/PUK?

      certSIGN transmite codurile PIN/PUK pentru certificatele pe TOKEN, folosind una dintre cele două variante:

      • Un document electronic generat de titularul certificatului, în format pdf, folosind un mecanism automatizat. Vezi detalii mai jos. SAU
      • Un document fizic, securizat, transmis de certSIGN, prin curier, la adresa poștală indicată la achiziția certificatului. Documentul este transmis într-un plic separat de plicul care conține Kitul pentru semnătură.

      CUM SE TRANSMIT PIN/PUK?

      ELECTRONIC dacă adresa de email asociată certificatului digital a fost validată după completarea cererii de achiziție a certificatului.

      Documentul conținând PIN/PUK trebuie generat electronic de titularul certificatului. Acest document se poate obține doar după primirea codului pentru generare. Se va accesa link-ul transmis de certSIGN pe email și, în pagina deschisă, se vor completa informațiile solicitate și codul pentru generare.

      • Codul pentru generare este transmis de certSIGN către titular în plicul cu Kitul de semnătură electronică, împreună cu TOKEN-ul fizic, la adresa poștală indicată la achiziția certificatului.
      • LINK-ul este transmis către adresa email declarată la achiziția certificatului. În pagina deschisă după accesarea link-ului, titularul completează informațiile solicitate, codul pentru generare și apoi obține documentul pdf conținând PIN/PUK.

      ATENȚIE: După 3 încercări nereușite de generare a PIN/PUK se blochează link-ul. Această situație trebuie semnalată către certSIGN.

      După finalizare, documentul (PIN.pdf) conținând PIN/PUK trebuie salvat și păstrat în siguranță.

      SAU

      FZIC document securizat, în plic, transmis prin curier la adresa poștală declarată la momentul achiziției, dacă adresa de email asociată certificatului digital calificat pentru semnătura electronică NU a fost validată după completarea cererii de achiziție a certificatului.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      CUM OBȚII DOCUMENTUL DE CONFIRMARE?

      Documentul de confirmare se obține simplu și rapid din platforma de confirmare certSIGN. Oricând și de câte ori este necesar. Ai nevoie doar de certificatul tău digital calificat pentru semnătură electronică.

      Descarci documentul precompletat cu datele tale. Îl semnezi electronic. Transmiți documentul semnat pentru a fi contrasemnat automat de certSIGN. Primești documentul de confirmare semnat de certSIGN. Toate acțiunile în aceeași platformă.

      Detaliat, pentru obținerea documentului de confirmare trebuie să parcurgi următoarele etape, în această ordine:

      • conectează TOKEN-ul la calculator SAU deschide aplicația paperLESS vTOKEN (dacă ai certificat în CLOUD);
        • Dacă ești la prima utilizare a certificatului, instalează aplicația de management pentru TOKEN-ul fizic SAU instalează aplicația tokenului virtual, paperLESS vTOKEN, și configurează accesul în platforma webSIGN pentru certificatul în CLOUD;
      • accesează platforma confirmare.certsign.ro și autentifică-te folosind certificatul;
      • descarcă documentul de confirmare precompletat. Fișierul descărcat are denumirea prenume_nume.pdf (exemplu: mihai_ionescu.pdf).
        • Păstrează browser-ul deschis pentru a putea continua procedura;
      • semnează electronic documentul în aplicația Adobe Reader folosind certificatul digital de la certSIGN;
      • încarcă înapoi, în platforma de confirmare certSIGN, documentul pe care l-ai semnat. Folosește butonul Încarcă;
      • din aceeași pagină, descarcă documentul procesat automat de certSIGN, în mai puțin de 5 minute.
        • Documentul de confirmare procesat (contrasemnat) este salvat automat în folderul destinat descărcărilor de pe calculator cu denumirea confirmare.pdf.

      Urmărește unul dintre aceste tutoriale, în funcție de tipul de semnătură pe care îl ai:

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Cum obții semnătura electronică în CLOUD?

      Semnătura electronică se realizează cu ajutorul unui certificat digital calificat, iar pentru obținerea certificatului în CLOUD trebuie parcurse etapele:

      • Accesează paperless.certsign.ro
      • Alege certificatul în funcție de valabilitate: 1, 2 sau 3 ani;
      • Completează formularul de înregistrare, inclusiv datele firmei dacă este cazul;
      • Efectuează plata;
      • Realizează identificarea video la distanță;
      • Verifică emailul și află dacă a fost validat acest proces.

      Dacă informațiile legate de titularul certificatului sunt corecte și complete, certSIGN va trimite către adresa de email indicată în formularul de înregistrare două invitații:

      • pentru configurarea mecanismului de autorizare;
      • pentru activarea contului în platforma de semnare paperLESS webSIGN și descărcarea aplicației pentru token-virtual, paperLESS vTOKEN (inclusă gratuit în pachet).

      Dreptul de utilizare al semnăturii electronice în cloud va fi acordat doar după configurarea mecanismului de autorizare și activarea contului de utilizator în platforma de semnare paperLESS webSIGN, conform instrucțiunilor primite.

      Certificatul digital se emite automat, după autentificarea în contul din platforma de cloud webSIGN, la prima introducere a unui cod de autorizare.

      ATENŢIE! Utilizarea certificatului în cloud la instituții precum ANAF, SPV, AFM etc., pentru semnarea documentelor salvate local sau autentificarea la anumite platforme web se poate face doar  folosind:

      • sistem de operare Windows (versiuni 8.1, 10 sau 11) și
      • aplicația tokenului virtual paperLESS vTOKEN (inclusă gratuit în pachet). Aplicația este compatibilă cu Windows 8.1, 10 și 11, dar nu poate fi utilizată pe MAC.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Cum obții semnătura electronică cu TOKEN?

      Semnătura electronică se realizează cu ajutorul unui certificat digital calificat, și pentru obținerea certificatului pe TOKEN trebuie parcurse etapele:

      • Accesează emitere2.certsign.ro
      • Alege certificatul în funcție de valabilitatea lui: 1, 2 sau 3 ani;
      • Completează formularul de înregistrare, inclusiv datele firmei, dacă este cazul;
      • Efectuează plata;
      • Parcurge etapa de identificare video la distanță;
      • Verifică mesajul transmis de certSIGN, la adresa de e-mail completată în formularul de înregistrare, pentru a afla dacă a fost validat tot acest proces.

      Dacă informațiile legate de titularul certificatului sunt corecte și complete, certSIGN va expedia plicul cu Kit-ul pentru semnătură electronică la adresa poștală indicată în formularul de înregistrare. Plicul va conține:

      • TOKEN-ul cu certificatul digital calificat;
      • Documentul conținând certificatul digital în formă printată;
      • Instrucțiuni pentru generarea codurilor PIN/PUK (dacă este cazul).

      Codurile PIN/ PUK vor fi livrate independent de plicul ce conține TOKEN-ul. Livrarea documentului ce conține codurile se poate face:

      • electronic (utilizând un mecanism automatizat: titularul primește și accesează un link și, în pagina deschisă, completează informațiile solicitate și codul pentru generare); SAU
      • fizic (document securizat, transmis de certSIGN, prin curier, la adresa poștală indicată la achiziția certificatului).

      Pentru mai multe informații poți vizita și pagina Semnătură electronică cu token.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.