Etică
şi conformitate

Succesul nostru depinde și de respectarea bunelor practici de afaceri și a politicii anticorupție.

Cele mai ridicate standarde de integritate și conformitate

La certSIGN, a acționa cu integritate înseamnă mai mult decât respectarea legilor și a reglementărilor naționale și internaționale. În relațiile de afaceri ale companiei, acordăm aceeași importanță atât calității soluțiilor furnizate, cât și celor mai ridicate standarde de integritate și de conformitate, ca elemente cheie ale strategiei noastre de afaceri.

Am dezvoltat și implementat un program pentru a preveni, identifica și soluționa orice suspiciune de încălcare a regulilor de integritate, la care contribuie toți angajații certSIGN pe care managementul companiei îi încurajează să identifice și să raporteze eventuale încălcări.

Reputația noastră este o resursă importantă și este vital să o protejăm. Credibilitatea companiei noastre, precum și încrederea clienților, a furnizorilor, a partenerilor și a publicului sunt influențate în mod semnificativ de atitudinea onestă a companiei și a fiecărui angajat în parte.

Conduită
și etică

Codul de conduită și etică în afaceri certSIGN stabilește așteptările de integritate pe care compania le are față de angajați și față de terțe părți care acționează în numele companiei.

Politica anti-mită și anticorupție

certSIGN interzice luarea/oferirea de mită în orice formă, indiferent dacă este directă sau indirectă, indiferent de valoarea acesteia. Angajații certSIGN trebuie să acționeze în conformitate cu cele mai înalte standarde de integritate în toate tranzacțiile de afaceri. Reglementările noastre interne reflectă importanța responsabilității individuale a fiecăruia dintre membrii echipei certSIGN. Printre aceste reglementări se numără interdicția de a efectua plăți, de a oferi cadouri, de a acorda sponsorizări și contribuții caritabile cu scopul de a facilita un beneficiu pentru companie, stabilirea unor relații etice cu furnizorii și partenerii, politica de toleranță zero față de orice implicare în acte cu risc de corupție etc.
certSIGN aplică cele mai înalte standarde de comportament etic prin combaterea și contracararea mitei în toate țările în care implementează proiecte și este certificată conform ISO 37001:2016 (Sistemul Internațional de Management Anti-Mită), care confirmă aplicarea celor mai înalte standarde de integritate.
certSIGN a îndeplinit cu succes condițiile de recertificare a sistemului de management anti-mită ISO 37001:2016, al cărui scop principal este prevenirea și managementul activităților cu risc ridicat de corupție – vezi aici certificat.

Raportarea incidentelor de integritate

Orice sesizare referitoare la posibile încălcări ale normelor anticorupție poate fi trimisă la raportari_integritate@certsign.ro.

Toate sesizările primite sunt investigate cu atenție și sunt luate măsuri în conformitate cu legislația națională aplicabilă și cu reglementările interne ale companiei.

Respectarea prevederilor legale și a reglementărilor interne este extrem de importantă, iar orice comportament incorect trebuie identificat, analizat și remediat. Acest lucru implică punerea la dispoziția celor interesați a unor canale de raportare, astfel încât angajații și persoanele externe (parteneri de afaceri, clienți și alte terțe părți) să poată raporta simplu și confidențial orice posibile încălcări ale legii, obținute în context profesional.

Aplicația de raportare incidentelor de integritate, în sensul Legii nr. 361 din 2022, este un canal dedicat prin care unui avertizor, persoană fizică, angajat al companiei sau terță parte, i se oferă posibilitatea de a raporta o anumită situație de care ia cunoștință, care nu respectă legile și reglementările aplicabile, politicile interne și Codul de Conduită și Etică în Afaceri al companiei.

Avertizorul în interes public este o persoană fizică care efectuează o raportare sau divulgă public informații referitoare la încălcări ale legii, obținute în context profesional.

Avertizorii pot fi (fără ca enumerarea să fie limitativă):

  • Angajații companiei
  • Acţionarii şi persoanele care fac parte din structurile de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei întreprinderi, inclusiv membrii neexecutivi ai consiliului de administraţie
  • Voluntarii şi stagiarii remuneraţi sau neremuneraţi
  • Orice persoană care lucrează sub supravegherea şi conducerea persoanei fizice sau juridice cu care s-a încheiat un contract, a subcontractanţilor şi a furnizorilor acesteia
  • Persoanele ale căror raporturi de muncă nu au început încă şi care efectuează raportări prin intermediul canalelor de raportare interne sau externe sau divulgă public informaţii privind încălcări ale legii obţinute în timpul procesului de recrutare sau altor negocieri precontractuale sau în cazul în care raportul de muncă sau raportul de serviciu a încetat
  • Persoanele care raportează sau dezvăluie public informaţii privind încălcări ale legii în mod anonim

Pentru a beneficia de protecția acordată unui avertizor, persoana care face raportarea trebuie să acționeze imparțial, cu bună credință și să pună la dispoziție informații concrete și clare astfel încât raportarea să poată fi procesată și investigată în mod corespunzător.

Raportările pot face referire la:

  • Încălcări ale legii în domenii precum: achiziţiile publice, serviciile, produsele şi pieţele financiare, prevenirea spălării banilor şi a finanţării terorismului, siguranţa şi conformitatea produselor, siguranţa transportului, protecţia mediului, protecţia radiologică şi siguranţa nucleară, siguranţa alimentelor şi a hranei pentru animale, sănătatea şi bunăstarea animalelor, sănătatea publică, protecţia consumatorilor, protecţia vieţii private şi a datelor cu caracter personal şi a securităţii reţelelor şi sistemelor informatice
  • Orice amenințare gravă la adresa interesului public
  • Suspiciuni rezonabile, cu privire la încălcări efective sau potenţiale ale legii, care s-au produs sau care sunt susceptibile să se producă în cadrul societății, în care lucrează sau a lucrat avertizorul în interes public sau cu care acesta este sau a fost în contact prin intermediul activității sale, precum şi informaţiile cu privire la încercări de a ascunde astfel de încălcări
  • Încălcări ale reglementărilor interne ale companiei
  • Conduită care contravine Codului de Conduită și Etică în Afaceri al companiei

Pentru ca o raportare să poate fi procesată, trebuie să îndeplinească condițiile menționate mai jos.

  • Raportările pot fi transmise anonim sau persoana care face raportarea își poate asuma identitatea.
  • În cazul unui avertizor identificat, compania este obligată să îi protejeze identitatea.
  • Raportarea ne-anonimă cuprinde, cel puţin, următoarele: numele şi prenumele, datele de contact ale avertizorului în interes public, contextul profesional în care au fost obţinute informaţiile, persoana vizată, dacă este cunoscută, descrierea faptei susceptibile să constituie o încălcare a legii, precum şi probele în susţinerea raportării.
  • Raportarea care nu cuprinde numele, prenumele, datele de contact sau semnătura avertizorului în interes public va fi examinată şi soluționată în măsura în care conţine indicii temeinice referitoare la încălcări ale legii.
  • În ambele cazuri vor fi inițiate verificări pentru a se stabili veridicitatea și severitatea faptelor semnalate. În acest scop, elementele care constituie raportarea trebuie să fie precise și demonstrabile. Raportarea ar trebui să acopere cinci întrebări de bază: Cine? Ce? Când? Cum? Unde?
  • Timpul necesar procesării fiecărei sesizări depinde de complexitatea cazului, a dovezilor și documentelor supuse analizei.
  • Confidențialitatea strictă a informațiilor este garantată pe tot parcursul procesului, în conformitate cu reglementările legale și interne.
  • Avertizorul este protejat împotriva oricăror represalii, măsuri discriminatorii sau sancțiuni.
  • Avertizorul trebuie să acționeze cu bună-credință, fără intenția de a cauza prejudicii sau de a defăima alte persoane. Dacă o raportare se dovedește a fi falsă sau a fost depusă cu intenția vădită de a defăima, compania va lua măsurile prevăzute de reglementările interne sau legale.
Accesul la informațiile incluse în raportare se face pe baza principiului necesității de a cunoaște și este limitat la persoana desemnată de către companie sau la nivelul grupului de companii, la posibili experții interni autorizați și experți externi mandatați. Cerințele de confidențialitate se aplică și experților externi care pot primi raportul pentru a oferi îndrumări sau pentru a efectua investigații.

Dacă din orice motiv nu sunteți de acord cu utilizarea acestui canal de transmitere a raportărilor, puteți accesa următoarele canale de raportare alternative:

  • Pe email la adresa compliance@tiuim.com
  • În format tipărit la adresa la adresa de corespondență: UTI Research and Development Center, Șos. Olteniței nr. 107A, sector 4, București






    *Tipul de fișiere acceptat: pdf, jpg si png.


    Pentru a transmite o raportare, urmați instrucțiunile din formular.

    După trimiterea sesizării, veți primi un cod de confirmare. În termen de 7 zile calendaristice, veți primi confirmarea primirii raportării.

    Confidențialitatea datelor dumneavoastră este garantată pe întreaga perioadă de procesare a sesizării.

    În termen de maximum 3 luni (90 de zile) de la data confirmării de primire, veți fi informat cu privire la stadiul acțiunilor următoare, precum și ori de cate ori înregistrăm evoluții, cu excepția cazului în care informarea ar putea periclita desfășurarea acestora.
    Pe toate perioada de procesate a unei raportări, vă putem solicita informații suplimentare.
    În cazul în care raportarea nu conține informații suficiente, altele decât identificarea avertizorului, iar persoana desemnată să proceseze raportarea a solicitat informații suplimentare, raportarea se va clasa dacă avertizorul nu a transmis informațiile solicitate în termen de 15 zile.

    Ai nevoie de mai multe informații?

    Citește recomandările noastre legate de subiectul selectat. Dacă nu ai găsit ce căutai, solicită informații suplimentare. 

      WindowsMac

      TokenCloud

      *Tipul de fișiere acceptat: pdf, jpg si png. Marime maxima: 5mb

      Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

      Am luat cunoștință de informațiile cuprinse în “Politica de confidenţialitate”

      Sunt de acord cu prelucrarea datelor mele personale în scopuri de marketing
      în conformitate cu “Politica de confidenţialitate”.

      CITEȘTE DETALIILE legate de subiectul selectat sau CAUTĂ pe  site informațiile de care ai nevoie.

      Pentru semnătura electronică, sunt disponibile  Răspunsurile pentru cele mai frecvente întrebări ale clienților.

      Rapid, pot fi aflate informații utile despre obținerea documentului de confirmare, costuri, achiziție online, identificare video, reînnoire, instalare și utilizare:

      • e-Factura, e-Transport, Vamă;
      • Ce semnătură aleg;
      • Cum cumpăr online;
      • Cum folosesc semnătura;

      Sunt cuprinse inclusiv detalii despre:

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns și trimite un mesaj.

      Nu ai găsit ce căutai?

      Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns și transmite-ne un mesaj.

      Semnătura electronică se realizează cu ajutorul unui certificat digital calificat stocat pe TOKEN, iar pentru utilizarea certificatului de pe TOKEN trebuie, mai întâi, instalată pe calculator aplicația de management a dispozitivului.

      Așadar, dacă este prima utilizare a TOKEN-ului pe acest calculator:

      • Alege ultima versiune de aplicație pentru tipul de TOKEN, din secțiunea Suport/Instalarea dispozitivului a website-ului certSIGN;
      • Cu TOKEN-ul deconectat de la calculator, instalează pe calculator ultima versiune de aplicație de management a TOKEN-ului;
      • După instalare, conectează TOKEN-ul. Pentru a putea utiliza dispozitivul este necesar să cunoști codul PIN al acestuia.

       Codul PIN se găsește pe:

      • documentul generat electronic, în format pdf, de titularul certificatului, după primirea Kitului de semnătură, printr-un mecanism automat: titularul accesează un link specific primit pe email și, în pagina astfel deschisă, completează informațiile solicitate și codul pentru generare primit în plicul conținând Kitul de semnătură, din partea certSIGN;

      SAU

      • documentul fizic, securizat, transmis de certSIGN, prin curier, la adresa poștală indicată la achiziția certificatului. Acest document e transmis într-un plic separat de plicul care conține Kitul pentru semnătură.

       

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      AI BLOCAT TOKEN-UL?

      Pentru deblocarea TOKEN-ului și stabilirea unui nou cod PIN este nevoie de codul PUK. Codul PUK are 14 caractere și se găsește pe:

      • documentul generat electronic, în format pdf, de titularul certificatului, printr-un un mecanism automat.
        • Reamintim: După primirea Kitului de semnătură, titularul accesează un link specific primit pe email și, în pagina astfel deschisă, introduce informațiile solicitate și codul pentru generare primit de la certSIGN în plicul conținând Kitul de semnătură. Astfel este generat documentul;     SAU
      • documentul fizic, securizat, primit prin curier de la certSIGN. Documentul e transmis într-un plic separat de cel care conține Kitul pentru semnătură.

      Pregătește documentul conținând codul PUK și accesează secțiunea Deblocarea dispozitivului din pagina de Suport a website-ului certSIGN. Urmează pașii descriși ținând cont de modelul TOKEN-ului și de sistemul de operare* al PC-ului/laptopului.

      * Sistemele de operare macOS Sonoma, Ventura și Monterey acceptă doar parole PIN de maxim 8 caractere. 

      Dacă NU mai sunt disponibile încercări de utilizare a codului PUK înseamnă că acest cod este blocat și nu se mai poate defini alt PIN. În această situație:

      • TOKEN-ul este blocat definitiv și nu se mai poate folosi
      • Certificatul trebuie revocat și trebuie emis alt certificat, pe alt TOKEN.

      ALTE INFORMAȚII

      • În cazul în care aplicația de management a TOKEN-ului nu este instalată, accesează secțiunea Instalarea dispozitivului și urmează pașii descriși ținând cont de modelul TOKEN-ului și de sistemul de operare al PC-ului/laptopului.
      • Verifică în aplicația de management a TOKEN-ului dacă mai sunt disponibile încercări de utilizare a codului PUK (Digital Signature PUK retries remaining = X). Urmează indicațiile disponibile pe certsign.ro/ro/suport .

       

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      IDENTIFICAREA VIDEO A FOST ÎNTRERUPTĂ SAU A FOST RESPINSĂ?

      Din partea certSIGN, în maxim 24 ore de la întrerupere/respingere, vei primi un email conținând un nou link pentru reluarea procedurii de identificare video. Nu este necesară reluarea plății. Condițiile care trebuie respectate pentru identificare sunt aceleași:

      • Pregătește documentul de identitate original – va fi nevoie să îl prezinți la cameră;
      • Pregătește telefonul mobil – în timpul identificării vei primi prin SMS un cod care va fi solicitat în aplicația de identificare video;
      • Începe identificarea – trebuie să fii singura persoană care apare în înregistrarea video;
      • Urmărește indicațiile afișate pe ecran, în aplicația de identificare video.

      AI FINALIZAT IDENTIFICAREA VIDEO, DAR N-AI PRIMIT NICIUN EMAIL?

      În maxim 24 ore după parcurgerea procesului de identificare video, vei fi informat pe email cu privire la validarea/respingerea procesului:

      • Validarea – este urmată de transmiterea pe email a indicațiilor privind emiterea certificatului;
      • Respingerea – este urmată de transmiterea unui email care conține și motivul respingerii. Mesajul va conține un nou link pentru reluarea procedurii de identificare video. Nu este necesară reluarea plății.

       ATENȚIE: Identificarea video neasistată este un element important în procesul de obținere a semnăturii electronice cu certificat digital calificat.

      Procedura de identificare este simplă, dar strictă. Poate fi făcută după efectuarea plății certificatului și doar urmând indicațiile furnizate de certSIGN. Reluăm, pe scurt, pașii:

      • Efectuează Nu închide pagina de net. Pe ecran se va afișa o altă pagină cu informații necesare în procesul de identificare video. După ce le citești, pornește identificarea video, de la butonul APĂSAȚI AICI PENTRU A ÎNCEPE;
      • Pregătește documentul de identitate original – va fi nevoie să îl prezinți la cameră;
      • Pregătește telefonul mobil – în timpul identificării vei primi prin SMS un cod care va fi solicitat în aplicația de identificare;
      • Începe identificarea – trebuie să fii singura persoană care apare în înregistrare;
      • Urmărește indicațiile afișate pe ecran, în aplicația de identificare.

      Vizionează și descrierea detaliată a condițiilor ce trebuie respectate în timpul identificării video.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      TOKEN-urile pentru semnătura electronică pot fi utilizate în continuare de ORICE deținător de certificat digital, în aceleași condiții ca pana in prezent. Nu este necesara schimbarea tokenului pentru semnătură.

      Mesajul prezent pe site-ul  ANAF privind tokenurile JWT și OPAQUE se adresează EXCLUSIV persoanelor din domeniul tehnic IT: dezvoltatorilor de aplicații  ce utilizează servicii web ce folosesc protocolul OAUTH. Daca nu faceți parte din aceasta categorie va rugăm ignorați mesajul. 

       Pentru verificarea informației vedeți si manualul de utilizare din mesajul de pe site-ul ANAF, pagina 2.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      În acest domeniu, certSIGN furnizează servicii precum:

      • servicii pentru garantarea identității în blockchain, certME

       Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Produse şi servicii

      • Suntem cunoscuți mai ales pentru serviciile de semnătură electronică, însă expertiza noastră acoperă domenii precum identitate digitală, securitatea organizațiilor și a dispozitivelor de lucru, arhivare.

      Cercetare și inovare

      • La certSIGN, aliniem aspectele teoretice ale tehnicii la nevoile societății, prin programe de cercetare naționale și europene și, în același timp, prin programe de investiții private.

      Citește mai multe detalii sau transmite-ne un mesaj.

      În domeniul arhivării, certSIGN oferă servicii precum: prelucrare arhivistică, digitizarea documentelor, restaurare, depozitarea documentelor, eliberarea de adeverințe, lucrări de selecționare, distrugerea confidențială a informațiilor, procesarea şi stocarea documentelor electronice.

      Sunt disponibile:

      • Servicii de prelucrare arhivistică: pregătirea documentelor pentru transport, transportul la centrul de procesare certSIGN, asigurarea materialelor necesare pentru prelucrarea arhivei, prelucrarea arhivistică și returul la sediul beneficiarului.
      • Servicii de arhivare electronică: setup inițial, încărcarea documentelor în platformă în proces manual, de client, acces în platforma de arhivare electronică 24/24h 7/7 zile la documentele încărcate.
      • Servicii de depozitare documente: asigurarea cutiilor necesare pentru depozitarea arhivei, sigilarea cutiilor, transportul la sediul depozitului de arhivă certSIGN, inițializarea cutiilor de arhivă în sistemul de depozitare, acces cutii cu documente din arhiva, în limita a 5 cutii/lună.

      Citește mai multe detalii despre aceste servicii.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Serviciile și soluțiile certSIGN de securitate cibernetică acoperă toate scenariile pentru protejarea asset-urilor digitale în fața amenințărilor cibernetice, în concordanță cu reglementările legislative în vigoare și cu bunele practici din domeniu.

       

      Află detalii despre:

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

       

      Detalii legate de modalitatea de personalizare semnăturii astfel încât în aspectul acesteia să fie incluse și informațiile solicitate de OUG 140/2020  cu privire la specialiștii din domeniile construcții, arhitectură și urbanism sunt disponibile pe pagina Creare aspect semnătură OUG 140/2020

      De asemenea, alte informații legate de semnătura electronică sunt disponibile pe pagina cu 

      Răspunsurile pentru cele mai frecvente întrebări ale clienților

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Pentru a obține de la certSIGN certificatul calificat de semnătură electronică, pentru semnarea documentelor din domeniile construcţii, arhitectură şi urbanism în conformitate cu OUG 140, sunt necesare:

      • identificarea viitorul titular de certificat pentru semnătură electronică;
      • completarea și prezentarea documentelor specifice;
      • plata proformei primite din partea certSIGN.

       DOCUMENTELE

      Transmite-ne un mesaj și solicită documentele necesare pentru achiziția Kit-ului de semnătură. Vei primi din partea certSIGN un set de documente pe care trebuie să le completezi cu datele viitorului titular de certificat pentru semnătură.

      Documentele originale semnate (2 exemplare) alături de copiile documentelor ce atestă încadrarea profesională trebuie prezentate către certSIGN. Pe scurt, sunt necesare:

      ORIGINAL (2 exemplare, semnate): “Contract”, “Termeni și condiții generale”.

      Pentru cazul documentelor transmise prin curier: “Declarația” completată după modelul certSIGN

      • autentificată la notar SAU
      • atestată de un avocat în temeiul art.3 al.3 din legea 51/1995

      COPIE pentru: Cartea de identitate a titularului, Certificatul de Înregistrare Fiscală, Documentul atestare profesională,

      IDENTIFICAREA

      În vederea identificării, persoana pe numele căreia certSIGN va emite certificatul digital calificat se va prezenta personal, cu actul de identitate original, la unul din reprezentanții certSIGN la nivel național sau la sediile certSIGN.

      Alternativ, identificarea titularului de certificat se mai poate efectua și transmițând documentele de mai sus la sediul certSIGN însoțite obligatoriu de “Declarația” completată după modelul certSIGN (autentificată la notar sau atestată de un avocat în temeiul art.3 al.3 din legea 51/1995)

      ATENTIE! Pentru fiecare Entitate emitentă ( ex. OAR, ISCIR etc) se emite câte un certificat pentru semnătură electronică!

      Citește despre Semnătura electronică în construcţii, arhitectură şi urbanism

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Detalii despre descărcarea certificatului titularului și a certificatului intermediar solicitate la înregistrarea pentru depunerea declarațiilor vamale folosind semnătura electronică sunt disponibile pe pagina Utilizarea certificatului de semnătură electronică în platforma Sistemul Informatic Integrat Vamal

      Pentru acces în Sistemul Informatic Integrat Vamal (SIIV) la secțiunile AES și NCTS5 RO UMG Trader Producție trebuie să încărci în platforma UMG Trader, într-unul dintre formatele .cer/.der/.crt, certificatul tău calificat și certificatul intermediar al autorității care a emis certificatul.

      CUM OBȚIN CERTIFICATUL PERSONAL ÎN FORMATUL SOLICITAT?

      Conectează token-ul sau deschide aplicația Paperless vToken și urmează acești pași.

      Nu ai tokenul/ aplicația la dispoziție?

      Accesează link-ul https://registru.certsign.ro/cgi-bin/pubra/pubra/get_cert , completează datele din certificatul calificat (nume și prenume complet sau adresa de email), identifică certificatul cu care dorești înregistrarea și apasă butonul „Descarcă DER”.

      Certificatul calificat se va descărca în mod automat în format .crt.

      CUM OBȚIN CERTIFICATUL INTERMEDIAR ÎN FORMATUL SOLICITAT?

      Pentru descărcarea certificatului autorității intermediare certSIGN accesează unul dintre link-urile:

      Certificatul intermediar se va descărca în mod automat în format .crt.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      IDENTIFICAREA VIDEO NEASISTATĂ este un element important în procesul de obținere a semnăturii electronice cu certificat digital calificat.

      Procedura de identificare este simplă, dar strictă. Ea poate fi făcută după efectuarea plății certificatului și doar urmând indicațiile furnizate de certSIGN, astfel:

      • Efectuează plata și apoi se vor afișa pagina și link-ul ce trebuie accesat pentru identificarea video;
      • Pregătește documentul de identitate original și telefonul înainte de a începe. Verifică descrierea detaliată a condițiilor
      • Urmărește indicațiile afișate pe ecran.

       

      AI FINALIZAT IDENTIFICAREA VIDEO, DAR N-AI PRIMIT NICIUN EMAIL?

      În maxim 24 ore, după parcurgerea procesului de identificare video, vei fi informat pe e-mail cu privire la validarea/respingerea acestuia.

      IDENTIFICAREA VIDEO A FOST RESPINSĂ?

      Din partea certSIGN vei primi un email cu un nou link pentru reluarea procedurii de identificare video. Condițiile ce trebuie respectate sunt aceleași.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      NU AI GĂSIT CODUL PIN/PUK?

      certSIGN transmite codurile PIN/PUK pentru certificatele calificate, pe TOKEN, folosind una dintre cele două variante:

      • Un document generat electronic, în format pdf, de titularul certificatului, printr-un mecanism automat. Vezi detalii mai jos;   SAU
      • Un document fizic, securizat, primit prin curier de la certSIGN. Documentul ce conține codurile PIN/PUK este transmis într-un plic separat de cel care conține Kitul pentru semnătură.

      CUM AU FOST TRANSMISE CODURILE PIN/PUK?

      ELECTRONIC, document generat în format pdf, dacă adresa de email asociată certificatului digital a fost validată de certSIGN după completarea cererii de achiziție a certificatului.

      Codurile PIN/PUK trebuie generate de titularul certificatului. Generarea documentului electronic conținând codurile PIN/PUK se poate face doar după primirea codului pentru generare.

        • Codul pentru generare este transmis de certSIGN către titular pe un document aflat în plicul cu Kitul de semnătură electronică, împreună cu TOKEN-ul fizic, la adresa poștală indicată la achiziția certificatului.
        • LINK-ul este transmis către adresa email declarată la achiziția certificatului. În pagina deschisă după accesarea link-ului, titularul completează informațiile solicitate și codul pentru generare primit în plicul conținând Kitul de semnătură .

      ATENȚIE: După 3 încercări nereușite de generare a codurilor PIN/PUK se blochează link-ul. Această situație trebuie semnalată către certSIGN.

      FZICdocument securizat, în plic, transmis prin curier la adresa poștală declarată la momentul achiziției, dacă adresa de email asociată certificatului digital calificat pentru semnătura electronică NU a fost validată de certSIGN după completarea cererii de achiziție a certificatului.

       

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Detalii legate de semnătura electronică sunt disponibile pe pagina cu Răspunsurile pentru cele mai frecvente întrebări ale clienților.

      Rapid pot fi aflate informații utile despre costuri, modalități de obținere, achiziție online, identificare video, instalare şi utilizare:

      • Pașii pentru e-Factura;
      • Ce semnătură aleg;
      • Cum cumpăr online;
      • Cum folosesc semnătura.

      Sunt descrise și:

      • Modalitatea de obținere a documentului de confirmare pentru ANAF/ SPV;
      • Pașii pentru obținerea unui certificat de semnătură electronică utilizat în SPV/e-Factura.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      CUM OBȚII DOCUMENTUL DE CONFIRMARE?

      Documentul de confirmare se obține simplu și rapid direct din platforma de confirmare certSIGN. Oricând și de câte ori este nevoie. Ai nevoie doar de certificatul tău digital calificat pentru semnătură electronică.

      Descarci documentul precompletat cu datele tale. Îl semnezi electronic. Transmiți documentul semnat pentru a fi contrasemnat automat de certSIGN. Primești documentul de confirmare semnat de certSIGN. Toate acțiunile în aceeași platformă.

      Detaliat, pentru obținerea documentului de confirmare trebuie să parcurgi următoarele etape, în această ordine:

      • conectează TOKEN-ul la calculator sau deschide aplicația Paperless vToken, dacă ai certificat în CLOUD;
        • Dacă ești la prima utilizare a certificatului, instalează aplicația de management pentru TOKEN-ul fizic SAU instalează aplicația tokenului virtual, Paperless vToken, și configurează accesul în platforma webSIGN pentru certificatul în CLOUD;
      • accesează platforma https://confirmare.certsign.ro și autentifică-te cu certificatul;
      • descarcă documentul de confirmare precompletat. Fișierul descărcat are denumirea prenume_nume.pdf (exemplu: mihai_ionescu.pdf).
        • Păstrează browser-ul deschis pentru a putea continua procedura;
      • semnează electronic documentul în aplicația Adobe Reader folosind certificatul digital de la certSIGN;
      • încarcă înapoi, în platforma de confirmare certSIGN, documentul pe care l-ai semnat. Folosește butonul Încarcă;
      • din aceeași pagină, descarcă documentul procesat automat de certSIGN, în mai puțin de 5 minute.
        • Documentul de confirmare procesat (contrasemnat) este salvat automat în folderul destinat descărcărilor de pe calculator sub denumirea confirmare.pdf.

      Urmărește unul dintre aceste tutoriale, în funcție de tipul de semnătură pe care îl ai:

       Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Dacă ai nevoie și de alte informații pentru a alege ce tip de certificat calificat pentru semnătură electronică ți se potrivește verifică și informațiile din secțiunea: Ce semnătură aleg

      Detalii legate de semnătura electronică sunt disponibile pe pagina cu Răspunsurile pentru cele mai frecvente întrebări ale clienților.

      Rapid pot fi aflate informații utile despre costuri, modalități de obținere, achiziție online, identificare video, instalare şi utilizare:

      • Pașii pentru e-Factura;
      • Ce semnătură aleg;
      • Cum cumpăr online;
      • Cum folosesc semnătura:

      Sunt descrise și:

      • Modalitatea de obținere a documentului de confirmare pentru ANAF/ SPV;
      • Pașii pentru obținerea unui certificat de semnătură electronică utilizat în SPV/e-Factura.

      Nu ai găsit ce căutai? Descrie cât mai detaliat situația pentru care ai nevoie de un răspuns.

      Cum obții semnătura electronică în CLOUD?

      Semnătura electronică se realizează cu ajutorul unui certificat digital calificat iar pentru obținerea certificatului în CLOUD trebuie parcurse etapele:

      • Accesează paperless.certsign.ro
      • Alege certificatul în funcție de valabilitatea lui: 1, 2 sau 3 ani;
      • Completează formularul de înregistrare, inclusiv datele firmei dacă este cazul;
      • Efectuează plata;
      • Parcurge etapa de identificare video la distanță;
      • Verifică mesajul transmis de certSIGN la adresa e-mail indicată în formularul de înregistrare pentru a afla dacă a fost validat tot acest proces.

      În cazul în care informațiile primite sunt corecte și complete, la adresa de email indicată în formularul de înregistrare, certSIGN va trimite două invitații:

      • pentru configurarea mecanismului de autorizare;
      • pentru crearea contului în platforma de semnare Paperless webSIGN. Din invitația de creare cont poate fi descărcată și aplicația tokenului virtual Paperless vToken.

      Cu ajutorul acestor componente vei putea configura și utiliza semnătura electronică calificată în CLOUD. Dreptul de utilizare al semnăturii electronice în cloud va fi acordat după configurarea mecanismului de autorizare și crearea contului de utilizator în platforma de semnare Paperless webSIGN.

      După realizarea pașilor din cele două invitații, la prima logare în contul tău din platforma de cloud, se emite certificatul digital.

      * ATENŢIE! Dacă dorești să folosești certificatul în cloud la instituții precum ANAF, SPV, AFM etc. pentru semnarea documentelor / autentificarea la platforme web ce solicită acest lucru, o poți face local, nu în cloud, pe sistem de operare Windows. În afară de certificatul în cloud și Windows (versiuni 8.1, 10 sau 11) ai nevoie de aplicația tokenului virtual Paperless vToken (inclusă în pachet).

      Cum obții semnătura electronică cu TOKEN?Semnătura electronică se realizează cu ajutorul unui certificat digital calificat, iar pentru obținerea certificatului pe TOKEN trebuie parcurse etapele:
      • Accesează emitere2.certsign.ro
      • Alege certificatul în funcție de valabilitatea lui: 1, 2 sau 3 ani;
      • Completează formularul de înregistrare, inclusiv datele firmei dacă este cazul;
      • Efectuează plata;
      • Parcurge etapa de identificare video la distanță;
      • Verifică mesajul transmis de certSIGN la adresa de e-mail indicată în formularul de înregistrare pentru a afla dacă a fost validat tot acest proces.
      În cazul în care informațiile primite sunt corecte și complete, la adresa poștală indicată în formularul de înregistrare, certSIGN va transmite un plic conținând:
      • TOKEN-ul cu certificatul digital calificat;
      • Documentul conținând certificatul digital în formă printată.
      Codurile PIN / PUK și instrucțiunile vor fi livrate independent de plicul ce conține TOKENUL. Livrarea acestor coduri se poate face: 
      • electronic (pe email va fi transmis un mesaj ce conține un link de generare a documentului cu aceste coduri);
      sau
      • fizic (prin curier va fi transmis un plic cu documentul securizat).
      Pentru mai multe informații poți vizita și pagina Semnătură electronică cu token.