Caută
Close this search box.

Utilizarea certificatului de semnătură electronică în platforma Spațiul Privat Virtual (SPV)

Documentul de confirmare
certificat pe TOKEN

Documentul de confirmare
certificat în CLOUD

Platforma Spațiul Privat Virtual (SPV) de la ANAF

Certificatul digital calificat de semnătură electronică pe token sau la distanță poate fi utilizat şi în platforma Spațiul Privat Virtual (SPV) de la ANAF. Pentru acces în Spațiul Privat Virtual (SPV) trebuie să înregistrați la SPV certificatul calificat prin completarea datelor și încărcarea actelor solicitate de ANAF și a documentului de confirmare contrasemnat.

Pașii puși la dispozițiie de ANAF-SPV pentru înregistrarea la SPV îi regăsiți la acest link.

Pentru obținerea documentului de confirmare, parcurgeți pașii de mai jos, în funcție de tipul de certificat deținut: pe token sau la distanță.

Utilizarea la SPV a certificatului la distanță (din cloud) se poate face local, nu în cloud, doar pe sistemul de operare Windows mai sus de 8.1. Certificatul este importat din cloud local prin intermediul aplicației tokenului virtual Paperless vToken, care este compatibilă doar cu Windows.

Dacă aveți sistem de operare MAC, certificatul la distanță poate fi utilizat doar dacă virtualizați sistemul de operare Windows 8.1, 10 sau 11 pe care să instalați aplicația tokenului virtual Paperless vToken și restul de aplicații necesare la SPV.

Documentul de confirmare pentru certificat pe token

Cu token-ul conectat la un calculator pe care aveți deja instalată aplicația de management a tokenului, accesați confirmare.certsign.ro și urmați pașii din interfață. Recomandăm folosirea browserelor Edge, Google Chrome sau Opera pe Windows, respectiv Chrome pe MAC.

IMPORTANT! Paşii de mai jos pentru obţinerea documentului de confirmare trebuie urmaţi după ce intraţi în posesia certificatului calificat de semnătură electronică şi instalaţi dispozitivul criptografic (token-ul).

Pasul 1. Conectaţi token-ul la laptop/PC, accesaţi confirmare.certsign.ro și daţi click pe butonul “Autentificare cu certificatul”.

Pasul 2. Selectaţi certificatul calificat şi introduceţi codul PIN.

Pasul 3. Descărcaţi documentul de confirmare precompletat şi semnaţi-l electronic, urmând indicațiile disponibile pe confirmare.certsign.ro sau aici. ATENŢIE! Nu închideţi pagina confirmare.certsign.ro.

Pasul 4. Apăsaţi butonul “Încarcă” pentru a transmite documentul semnat electronic.

Pasul 5. După descărcarea documentului de confirmare procesat – semnat electronic de dvs. şi contrasemnat de certSIGN – acesta poate fi utilizat la înregistrarea pentru depunerea declaraţiilor fiscale sau acces în SPV.

Documentul de confirmare pentru certificat în cloud

Deschideți aplicația Paperless vToken a tokenului virtual cu user-ul și parola de la contul dumneavoastră webSIGN, accesați confirmare.certsign.ro și urmați pașii din interfață. Recomandăm folosirea browserelor Edge, Google Chrome sau Opera pe Windows.

IMPORTANT! Paşii de mai jos pentru obţinerea documentului de confirmare trebuie urmaţi după ce configuraţi soluţia de autorizare şi contul Paperless webSIGN – mai multe detalii aici.

Pasul 1. Instalaţi aplicaţia Paperless vToken în funcţie de versiunea Windows avută – versiunea pe 32 biţi sau versiunea de 64 biţi.

ATENŢIE! Nu ştiţi care este varianta potrivită sistemului dvs. de operare? Introduceţi comanda “msinfo32” în caseta de Search din Windows, apăsaţi Enter şi verificaţi informaţia afişată în dreptul secţiunii “System Type”.

Pasul 2. Deschideţi aplicaţia Paperless vToken şi introduceţi credenţialele contului dvs. Paperless webSIGN (e-mail + parolă). Lăsaţi aplicaţia deschisă până la finalizarea întregului proces.

Pasul 3. Accesaţi confirmare.certsign.ro și daţi click pe butonul “Autentificare cu certificatul”.

Pasul 4. Introduceţi codul unic TOTP (Time-based One-Time Password) generat de aplicația de autorizare Microsoft Authenticator sau Google Authenticator, instalată pe dispozitivul mobil.

Pasul 5. Descărcaţi documentul de confirmare precompletat şi semnaţi-l electronic – apăsaţi pe câmpul “Semnătură utilizator”, selectaţi certificatul dvs. şi introduceţi noul cod unic TOTP generat de aplicația Authenticator. ATENŢIE! Nu închideţi pagina confirmare.certsign.ro.

Pasul 6. Apăsaţi butonul “Încarcă” pentru a transmite documentul semnat electronic.

Pasul 7. După descărcarea documentului de confirmare procesat – semnat electronic de dvs. şi contrasemnat de certSIGN – acesta poate fi utilizat la înregistrarea pentru depunerea declaraţiilor fiscale sau acces în SPV.