Procedura de depunere on-line a declaratiilor fiscale

Certificatul digital calificat emis de certSIGN, furnizor acreditat de servicii de certificare în conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, oferă acces la toate serviciile online oferite de Agenția Națională de Administrare Fiscală.

Când nu îl folosești la ANAF, îl poți utiliza pentru a da valoare legală oricărui tip de document electronic (contracte, facturi, documente bancare, documentația SEAP, cereri, rapoarte etc.), în relația cu partenerii de afaceri și cu cele mai importante instituții din România.

Pentru a putea depune on-line declarații fiscale în formă electronică, parcurgeți următorii pași:

  1. Accesați confirmare.certsign.ro și autentificați-vă cu certificatul emis de certSIGN
  2. Descărcați și semnați electronic documentul de confirmare, urmând indicațiile disponibile pe confirmare.certsign.ro
  3. După obținerea documentului de confirmare procesat (semnat electronic de dvs. și de certSIGN), încărcați-l pe site-ul ANAF, astfel:


  4. 4.1. Pentru înregistrarea unui certificat digital reînnoit

    1. Accesați https://www.anaf.ro/reinnoire și încărcați documentul de confirmare procesat efectuând click pe butonul Browse / Choose file
    2. Efectuați click pe butonul Transmite document
    3. ANAF vă va anunța prin e-mail că numărul serial al noului certificat a fost introdus în baza lor de date


    4.2. Pentru înregistrarea unui certificat digital nou

    1. Accesați https://www.anaf.ro/inregcalificat și încărcați documentul de confirmare procesat efectuând click pe butonul Browse / Choose file
    2. Completați câmpurile din tabelul Introducere date de identificare cu informațiile contribuabilului (agentului economic) pentru care veți depune declarații fiscale
    3. Efectuați click pe butonul OBȚINERE FORMULAR 150/152
    4. Pe ecran va fi afișat Formularul 150 – Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat. Efectuați click pe butonul Tipărește cererea

      Important: Dacă doriți să depuneți declarațiile fiscale pentru mai mulți contribuabili, efectuați click pe Continuați cu înregistrarea unui alt CUI și reluați pașii 2-4 de la 4.2. Pentru înregistrarea unui certificat digital nou.

    5. Depuneți la orice unitate fiscală următoarele documente (pentru fiecare contribuabil pentru care doriți să depuneți declarații):
      1. Formularul 150 semnat olograf și ștampilat de contribuabilul pentru care veți depune declarațiile fiscale
      2. Documentul dumneavoastră* de identitate, în original și copie,
      3. Documentul, în original și copie, care atestă calitatea dvs.* de reprezentant legal al contribuabilului pentru care veți depune declarații (acest document poate fi Hotărârea AGA sau Statutul societății comerciale)

        SAU

        Documentul de împuternicire**, autentificat notarial, din care rezultă dreptul dvs.* de a semna declarații fiscale pentru contribuabil

    6. ANAF va verifica documentele și vă va confirma la adresa de e-mail din formularul 150 dreptul de utilizare a serviciului „Depunere declarații on-line", în termen de 4-7 zile lucrătoare de la depunerea documentelor.
    ____________

    *Dumneavoastră = Titularul certificatului digital
    ** Se depune dacă nu aveți calitatea de reprezentant legal al contribuabilului.
Pentru reînnoirea rapidă a certificatului, vă transmitem pe e-mail toate detaliile necesare reînnoirii, cu aproximativ 45 de zile înainte de expirarea valabilității certificatului.
Toate componentele necesare utilizării certificatului digital de la certSIGN se instalează din 3 click-uri.


O dată instalat, poate fi folosit pentru a semna electronic documente electronice de orice fel, lucru care le conferă valoare legală recunoscută în instanță.

Află mai multe...
  1. Completați formularul de pe https://inregistrare.certsign.ro
  2. Tipăriți documentele primite pe e-mail și depuneți-le personal la orice partener sau la sediul certSIGN, conform instrucțiunilor din același e-mail


    Hartă bănci partenere certSIGN

    Pentru a vedea băncile partenere din localitatea Dvs., navigați deasupra localității și măriți harta utilizând roata de la mouse sau butonul + din colțul din stânga al hărții.


  3. Plătiți contravaloarea certificatului digital la orice bancă, prin orice metodă de plată
  4. În cel mult 5 zile de la primirea documentelor, certSIGN va emite certificatul și îl va livra gratuit la adresa indicată de dumneavoastră
Cu un singur certificat digital de la certSIGN veți putea:
  • depune online declarațiile fiscale pentru un număr nelimitat de companii,
  • verifica online starea declarațiilor depuse,
  • accesa dosarul fiscal al contribuabilului,
  • semna electronic, cu valoare legală, orice document eletronic
CUMPĂRĂ CERTIFICAT