Andrei Sârbu, Manager Clienți certSIGN, a fost din nou prezent în studioul Radio Guerrilla, pentru a răspunde întrebărilor cu privire la semnătura electronică calificată, venite din partea ascultătorilor. Iată care au fost curiozitățile acestei ediții:
1. Aveți și token cu USB tip C?
”În momentul de față nu avem. Tokenurile pentru certificatele calificate sunt USB tip A, adică cel clasic, și cel puțin pentru perioada următoare vom merge pe varianta pe care o avem acum, pentru că deși am primit câteva cereri de la utilizatorii de Mac, acestea sunt fiabile și pot fi conectate fără probleme și la dispozitivele Mac, printr-un adaptor. Cel mai probabil, în viitorul apropiat vom ajunge oricum preponderent la varianta certificatului stocat în cloud, așa că problema tipului de USB va dispărea.”, a menționat reprezentantul certSIGN.
2. Semnătura cu token funcționează pe Mac?
”Da, fără probleme. Dacă discutăm despre situația momentului, adică cea a transmiterii facturilor prin sistemul RO e-Factura, acolo există o autentificare la sistemul ANAF-ului care nu poate fi făcută de pe Mac cu certificatele în cloud și vToken (aplicația Virtual Token, care ține locul tokenului fizic). Însă cele cu token clasic, da, atât pentru semnare, cât și pentru conectare la alte sisteme/aplicații ale statului.”, a precizat colegul nostru.
3. Semnătura se poate folosi pe Linux?
Suportul oferit de certSIGN pentru Linux se limitează la furnizarea aplicației de management (fără suport instalare dependințe și librării). Aplicația de semnare pentru documente tip .pdf nu mai exisă pe Linux, deoarece Adobe și-a ridicat suportul de câțiva ani. Prin urmare certSIGN recomandă achiziționarea certificatelor calificate pentru semnătură electronică utilizatorilor de dispozitive Windows și Mac.
4. În cât timp se emite certificatul în cloud?
”Aici lucrurile se întâmplă un pic mai rapid. Pașii pe care trebuie să îi faci sunt aceiași – trebuie să te înregistrezi, să comunici niște date către autoritatea de certificare, adică certSIGN, să faci identificarea (video – online sau față în față – la reprezentanții noștri). După ce procesul de identificare se finalizează cu succes, în maximum 24 de ore noi emitem certificatul și punem la dispoziție utilizatorului toate informațiile de care are nevoie pentru a-și configura contul și utiliza certificatul.”, a specificat Andrei Sârbu.
5. În cazul în care avem deja cont în SPV, care este procesul de a asocia semnătura de acesta? Atunci când vreau să obțin documentul de confirmare, primesc eroarea ”this site can`t provide a secure connection”.
”Pentru prima speță, legată de deținerea unui cont în SPV, înregistrat înainte de a avea un certificat calificat pentru semnătura electronică, sfatul nostru este să urmeze pașii din SPV pentru înregistrare PJ pe bază de certificat calificat. ”
Legat de eroarea semnalată de utilizator, cele mai frecvente situații în care în pagina de obținere a documentului de confirmare certSIGN apare eroarea ”Conexiune nesigură”, ”Conexiunea securizată a eșuat” etc. sunt:
- nu sunt instalate driverele pentru token sau vToken nu este descărcat
- tokenul nu este conectat sau vTokenul pornit
- vToken este instalat, însă nu este versiunea corespunzătoare sistemului de operare a calculatorului dumneavoastră
- codul generat de aplicația Authenticator a fost introdus cu întârziere, după expirarea lui
Mai multe informații despre certificatul digital calificat pentru semnătura electronică puteți afla pe certsign.ro/info sau pe guerrillaradio.ro/certsign-e-factura