Contractele de comunicații pot avea un parcurs 100% electronic, utilizând semnătura electronică calificată, conform anunțului făcut de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), joi, 10 august 2023.
Acestea se pot încheia în trei modalități:
- pe hârtie, cu semnătură olografă;
- în formă electronică, utilizând semnătura electronică calificată sau avansată;
- prin mjloace de comunicare la distanță, în condițiile specificate aici.
Microîntreprinderile, întreprinderile mici sau organizațiile non-profit beneficiază de aceleași drepturi pe care le au și consumatorii în relațiile contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, în măsura în care nu au convenit în mod explicit să renunțe, în tot sau în parte, la aceste drepturi.
Conform Deciziei ANCOM nr. 73/2023 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali și alte măsuri pentru protecția acestora, toate documentele care pornesc/sunt emise de furnizorii de servicii de comunicații electronice destinate publicului (oferte, schimbări unilaterale ale contractului etc.) trebuie semnate de către aceștia cu semnătură electronică calificată.
IMPORTANT! certSIGN vă pune la dispoziţie certificate digitale calificate de semnătură electronică, pe token sau în cloud, cu valabilitate de 1, 2 sau 3 ani. Indiferent de mediul de stocare al certificatului digital, semnătura electronică calificată certSIGN poate fi obţinută 100% online, prin identificare video la distanţă, echivalentă cu prezenţa fizică. Acest proces complet digital poate fi parcurs de oriunde, fără deplasări suplimentare şi hârtii de depus. Sunt necesare doar cartea de identitate valabilă, un dispozitiv cu o cameră web funcţională şi un card pentru plata online.