Beneficiile documentelor electronice, în câteva cifre

Vorbim concret (în cifre şi procente) despre digitalizarea businessurilor din România, utilizarea documentelor electronice şi beneficiile acestora, plecând de la datele din studiul de caz "Electronic Signature - the Gateway to Digitization", realizat de IDC cu sprijinul certSIGN, în cadrul căruia este analizat impactul digitalizării asupra mediului de afaceri privat și sunt indentificate principalele tehnologii pentru un business digital.

Pe scurt, despre digitalizarea businessurilor din România

Deşi cu o rată de adopţie inițial lentă, un număr din ce în ce mai mare de tehnologii bazate pe cloud, mobile și analitice își găsesc calea în mediul de afaceri românesc, în timp ce vânzătorii și cumpărătorii de soluții se aliniază unei viziuni gestionate digital.

Cu toate acestea, îmbrățișarea tehnologiei digitale de către companiile româneşti se situează printre cele mai scăzute din Europa. Acestea ocupă locul 24 (din 28) pentru partajarea electronică a informațiilor și utilizarea facturilor electronice, 26 pentru implementarea tehnologiilor cloud și 27 pentru proporția de IMM-uri care vând online.

De la semnătură electronică la documente digitale şi digitalizare

Este uşor de înţeles de ce digitalizarea documentelor (trecerea de la hârtie la electronic) se află la baza transformării digitale - într-o societate bazată pe cunoaștere, cu toții lucrăm cu informații și le vizualizăm, prelucrăm și comunicăm pe acestea prin documente, fie ele sub formă de e-mail, chat sau pe hârtie, sub rapoarte, comenzi de cumpărare și contracte.

Potrivit unui sondaj IDC privind tendințele de tipărire și digitalizare în birou, în medie, aproape 60% din procese au fost bazate pe hârtie în 2018, în timp ce aceleași organizații se așteptau să aibă aproape 50% din procesele în formă electronică în 2019.

Beneficiile documentelor şi proceselor digitale

Organizațiile beneficiază de pe urma documentelor și proceselor digitale în multe feluri, iar motivele se referă nu numai la economiile de costuri, așa cum a declarat 47% din organizațiile românești într-un sondaj IDC.

Cel mai important beneficiu a fost observat în productivitatea îmbunătățită a angajaților prin acces rapid la informații și mai puțină muncă manuală / redundantă (așa cum a declarat 55% dintre respondenți), procese mai rapide și eficiență operațională îmbunătățită (54% dintre respondenți) și îmbunătățirea experienței clienților datorată unui timp de răspuns mai rapid și unei comunicăr multicanal (47% dintre respondenți).

Celelalte avantaje citate de respondenții sondajului au fost inovația sporită datorită dezvoltării de noi produse și servicii și a modelelor de operare bazate pe IT (41%) și posibilitatea de a profita de noile legi și reglementări legate de identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice (39%).

Categorii
1