Declaraţiile la Fondul pentru Mediu se depun exclusiv online, cu semnătură electronică, de la 1 iulie

De la 1 iulie 2022, declaraţiile privind obligaţiile la Fondul pentru Mediu se depun exclusiv online, semnarea acestora realizându-se cu un certificat calificat de semnătură electronică, emis de un prestator de servicii de încredere calificat, în conformitate cu Regulamentul eIDAS nr. 910/2014.

Măsura a fost reglementată prin Ordinul nr. 1642/2022 privind modificarea şi completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 572/2019 pentru depunerea declaraţiilor privind obligaţiile la Fondul pentru Mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.

Utilizarea certificatului calificat de semnătură electronică la AFM

Pentru depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a declaraţiilor privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, contribuabilii/plătitorii utilizează serviciul „Depunere declaraţii online” existent pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) – www.afm.ro. Documentele vor fi semnate de persoana care deţine un certificat calificat emis de un prestator de servicii de încredere calificat, conform Regulamentului eIDAS.

Generarea unui cont de acces se realizează în baza solicitării scrise, în format electronic, a reprezentantului legal al persoanei juridice/fizice, depusă prin intermediul serviciului «Depunere declaraţii online». Solicitarea va fi însoţită de un document care atestă calitatea de reprezentant legal a solicitantului.

În urma solicitării, Administraţia Fondului pentru Mediu generează un cont de acces şi o parolă pentru fiecare persoană juridică/fizică, pe care le comunică reprezentantului legal. După intrarea în posesie a contului şi a parolei, reprezentantul legal are obligaţia să modifice parola de utilizator.

Obţinerea certificatului calificat de semnătură electronică

certSIGN, prestator de servicii de încredere calificat conform Regulamentului eIDAS şi reglementărilor naţionale, vă pune la dispoziţie certificate digitale calificate de semnătură electronică, pe token sau în cloud, cu valabilitate de 1, 2 sau 3 ani, ambele tipuri putând fi utilizate atât în relaţia cu instituţiile statului – inclusiv AFM, cât şi în relaţiile de business cu partenerii de afaceri sau procesele interne.

Indiferent de mediul de stocare al certificatului digital – dispozitiv criptografic sau în cloud – semnătura electronică calificată certSIGN poate fi obţinută 100% online, prin identificare video la distanţă echivalentă cu prezenţa fizică. Acest proces complet digital poate fi parcurs de oriunde, fără deplasări suplimentare şi hârtii de depus. Sunt necesare doar cartea de identitate valabilă, un dispozitiv cu microfon şi cameră web funcţionale şi un card pentru plata online.

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on LinkedIn
Share on Pinterest

Te sunăm noi!

Îţi mulţumim pentru că vrei să intri în contact cu noi!

.


    * campuri obligatorii