Caută
Close this search box.

Titlul de călătorie, eliberat şi în format digital cu semnătură electronică calificată

Titlul de călătorie va putea fi eliberat şi în format digital, semnat cu o semnătură electronică calificată, fiind asimilat înscrisurilor autentice. Măsura a fost stabilită prin Legea nr. 380/2023, în vigoare din 15 decembrie 2023, act normativ care modifică Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate.

Titlul de călătorie este documentul care se eliberează în formă tipărită sau în formă electronică de către misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României cetăţenilor români aflaţi în străinătate, care nu mai posedă document de călătorie valabil, pentru ca titularul să se întoarcă în ţară.

Potrivit recentelor reglementări legislative, Ministerul Afacerilor Externe are la dispoziţie un termen de aproximativ 6 luni pentru a dezvolta la nivelul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale României capacităţile tehnice pentru programarea electronică a cetăţenilor români în scopul accesării serviciilor consulare, precum şi pentru primirea şi recunoaşterea certificatelor, atestatelor şi altor documente în format electronic eliberate de autorităţile publice din statele membre ale Uniunii Europene şi Spaţiul Economic European.

Când este necesar titlu de călătorie?

În cazul în care paşaportul a expirat, nu mai aveţi paşaport ori alt document de călătorie puteţi solicita ambasadelor şi consulatelor României eliberarea unui titlu de calatorie. Titlul de călătorie se foloseşte exclusiv pentru întoarcerea în România. Valabilitatea titlului de călătorie nu poate depăşi 30 de zile.

Iar din 2024, aceste documente vor putea fi obţinute şi în format digital, semnate cu o semnătură electronică calificată!

Surse: Monitorul Oficial, Ministerul Afacerilor Externe

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on LinkedIn
Share on Pinterest