Seria intervențiilor din studioul Radio Guerrilla continuă. Și de această dată Andrei Sârbu (Manager Clienţi certSIGN) a fost alături de ascultători, răspunzând mai multor întrebări despre semnătura electronică calificată, în contextul e-Factura.
1. Cât durează obținerea unei semnături pe token?
”Din momentul în care ai făcut toate demersurile, în 5 zile lucrătoare intri în posesia certificatului. Există varianta de obținere full online a certificatului pe token, adică introduci toate datele online, faci plata cu cardul și intri în procesul de identificare video. După ce s-a validat identificarea video vei primi un e-mail de acceptare și în maximum 5 zile lucrătoare ajunge la tine certificatul prin curier. Mai există o a doua variantă, hibrid, în care poți obține certificatul prin prezența fizică la unul din sediile noastre sau la sediile partenerilor noștri. Pașii sunt similari – intri pe www.certsign.ro, alegi semnătura, completezi datele și optezi pentru varianta de identificare fizică, la ghișeu, apoi printezi documentele pe care le-ai primit pe e-mail, te prezinți cu ele și cu documentul de identitate în original, iar din acel moment luăm în calcul tot 5 zile lucrătoare până când vei primi certificatul prin curier.”, a răspuns Andrei Sârbu.
2. În interacțiunea cu instituțiile statului și aplicațiile lor, funcționează atât semnătura în cloud, cât și cea pe token?
”Da, în principiu ambele tipuri de semnături pot fi folosite pentru a interacționa cu instituțiile statului. Trebuie să ținem cont însă că utilizatorii de dispozitive cu sistem de operare iOS (MAC) ar trebui să folosească token, deoarece autentificarea la sistemele unor instituții publice nu funcționează cu varianta de semnătură în cloud.”, a punctat colegul nostru.
3. Un cetățean străin cu domiciliul în străinătate poate achiziționa semnătura electronică de la certSIGN?
”Sigur că da. Dacă ești în afara țării poți intra online și parcurge tot procesul astfel, iar certificatul ales va trebui să fie în cloud. Dacă ești în țară, variantele sunt cele pe care le-am descris un pic mai devreme – achiziție online sau hibrid, certificat pe token sau în cloud. Pentru identificarea video, noi avem pe site o listă de aproximativ 42 de țări ale căror pașapoarte emise sunt acceptate în procesul de identificare online, plus cărțile de identitate emise de autoritățile franceze. Important este de menționat faptul că în momentul în care te înregistrezi la ANAF cu certificatul calificat, ai nevoie de un NIF (Număr de Identificare Fiscală), pe care trebuie să îl obții de la autoritățile române. Abia apoi poți obține documentul de confirmare pentru înregistrarea la ANAF.”, a menționat Andrei.
Mai multe informații despre certificatul digital calificat pentru semnătura electronică puteți afla pe certsign.ro/info sau pe guerrillaradio.ro/certsign-e-factura .