Continuăm seria informativă privind utilizarea certificatului calificat de semnătură electronică în sistemul RO e-Factura, alături de Andrei Sârbu (Manager Clienţi certSIGN) invitat în studioul Radio Guerrilla. Iar pentru a fi siguri că nu rataţi clarificări esenţiale pe acest subiect, vă invităm să ascultaţi integral înregistrarea intervenţiei specialistului certSIGN:
1. Am primit token-ul de semnătură electronică, dar nu şi codul PIN. Când şi cum îl voi primi?
Transmiterea codurilor PIN/PUK pentru certificatul calificat certiSIGN pe token se poate face în două moduri. Prima variantă este cea electronică, dacă adresa de e-mail asociată certificatului digital calificat pentru semnătura electronică a fost validată și este una personală (are elemente în componența sa ce pot face legătura cu titularul certificatului – ex: ion.popescu@). Acest mod de transmitere a codurilor PIN/PUK include 2 componente:
- link transmis pe e-mail, ce poate fi accesat o singură dată. Prin accesarea link-ului se pot genera codurile PIN/PUK cu ajutorul codului de generare;
- foaie ce însoțește kitul de semnătură electronică ce conține și tokenul fizic, pe care se regăseşte codul de generare marcat cu galben.
Mai multe detalii despre generarea electronică a codurilor PIN/PUK regăsiţi aici.
Cea de-a doua variantă este transmiterea fizică prin curier, în plic separat, dacă adresa de e-mail asociată certificatului digital calificat pentru semnătura electronică NU a fost validată la completarea cererii de certificat sau dacă NU este una personală (nu are elemente în componența sa ce pot face legătura cu titularul certificatului – ex: office@). În acest caz, codurile vor fi printate pe o foaie distinctă, sub o zonă de siguranţă, fiind necesară dezlipirea foliei negre de pe verso.
2. Am blocat tokenul pentru că mi-am uitat PIN-ul. Cum îl pot debloca?
“Dacă din anumite motive nu se mai ştie codul PIN sau acesta este introdus greşit de trei ori, atunci va trebui introdus codul PUK.”, a precizat colegul nostru.
Pe scurt – accesaţi acest link și urmaţi paşii din secțiunea “Deblocarea dispozitivului”, în funcție de modelul tokenului și de sistemul de operare al PC-ului / laptopului deţinut. Parcurgeţi acest proces o singură dată, notând codul PUK într-un New Text Document / Notes pentru a avea posibilitatea să îl transferi (fără spații) cu COPY/PASTE în aplicația tokenului.
3. e-Factura este acelaşi lucru cu factura în format electronic?
“e-Factura este un sistem în care trebuie să ajungă informaţiile din aceste documente care se numesc facturi şi pe care companiile le generează. Factura electronică este un document digital – el poate fi de anumite tipuri şi extensii, vorbim de documente de tip PDF, XML şi aşa mai departe în care se regăsesc anumite informaţii care fac trimitere, identifică unic un astfel de document. […] RO e-Factura este un sistem prin care ANAF culege toate informaţiile şi aceste documente ajung acolo.”, a explicat Andrei Sârbu.