Continuăm abordarea diverselor întrebări primite pe subiectul e-Factura şi semnătura electronică calificată certSIGN, desigur alături de Andrei Sârbu (Manager Clienţi certSIGN) invitat în studioul Radio Guerrilla. De la achiziţa online a certificatului digital calificat de semnătură electronică, şi până la utilizarea acestuia, iată o nouă serie de clarificări relevante:
1. Cum utilizez semnătura electronică certSIGN pe dispozitive cu sisteme de operare MacOS?
“Aici sunt două variante. Dacă vorbim despre varianta clasică în care certificatul digital de semnătură electronică este emis pe un dispozitiv criptografic de tip token USB, nu sunt niciun fel de probleme – fie că utilizezi calculatoare cu sistem de operare Windows, fie că utilizezi calculatoare cu sistem de operare MacOS. Dacă vorbim de situaţia în care certificatul este în cloud […], pe Mac lucrurile sunt puţin mai diferite. Fie mergi pe varianta în care eşti nevoit – şi recomandarea noastră asta este – să îţi instalezi şi o maşină virtuală Windows, adică să ai pe Mac şi sistem de operare Windows, şi atunci nu ai niciun fel de probleme. Altfel, în ceea ce priveşte depunerea facturilor prin e-Factura, varianta de cloud cel puţin în acest moment nu funcţionează pe MacOS.
Şi atunci recomandarea noastră este pentru utilizatorii de MacOS să aleagă una dintre cele două variante – fie dacă vor certificat în cloud să îşi instaleze şi un sistem de operare Windows, iar dacă nu pot face treaba asta, atunci eu le recomand să îşi ia certificatul clasic pe token. […] Dar repet, vorbim doar despre depunerea facturilor în e-Factura. Alfel, pentru documentele care trebuie semnate, avem aplicaţii care funcţionează fără niciun fel de probleme şi pe Mac, cu varianta de certificat în cloud – şi aici mă refer la aplicaţiile pe care noi le-am dezvoltat, Paperless flowSIGN şi Paperless webSIGN.”, a explicat specialistul certSIGN.
2. Dacă nu reuşesc să parcurg procesul de identificare video online, ce pot face?
Există mai multe elemente de ordin tehnic care pot ridica probleme pe parcursul procesului de identificare video – o conexiune slabă la internet, o cameră web mai slabă ce nu captează clar imaginea etc. În cazul unor astfel de situaţii, în care impedimentele tehnice nu pot fi rezolvate, există varianta identificării prin prezenţă fizică la sediul / punctele de lucru certSIGN sau la partenerii noştri, la nivel naţional. Harta tuturor reprezentanţilor şi punctelor de lucru certSIGN este disponibilă pe certsign.ro/retea.
În această situaţie particulară, nu uitaţi că este necesară prezentarea actului de identitate în original precum şi specificarea în locaţie că procesul de identificare video parcurs în prealabil nu a putut fi dus cu succes la final.