Din nou despre e-Factura şi certificatul digital calificat pentru semnătura electronică, cu întrebări punctuale venite din partea ascultătorilor Radio Guerrilla la care Andrei Sârbu (Manager Clienţi certSIGN) a răspuns live în cadrul unei intervenţii speciale. Vă invităm să urmăriţi integral înregistrarea în care se regăsesc extrem de multe informaţii utile:
1. Dacă am două firme, pot folosi acelaşi certificat în SPV pentru e-Factura?
În primul rând, trebuie reţinut că, atunci când vorbim despre o semnătură electronică calificată, vorbim despre un certificat digital calificat cu ajutorul căruia se generează semnătura. Şi întotdeauna în spatele unui astfel de certificat există o persoană fizică care şi-a dat acordul pentru emiterea acestuia şi care a urmat toate procedurile de identificare. Din momentul deţinerii unui certificat digital calificat – ce reprezintă o persoană – aceasta din urmă poate semna documente atât în relaţiile de business, cât şi în relaţia cu instituţiile statului.
“În ceea ce priveşte înregistrarea certificatului în SPV pentru RO e-Factura, lucrurile sunt destul de simple. Indiferent dacă ai o firmă sau mai multe companii pe care le reprezinţi, cu un singur certificat îţi poţi face toată treaba. Trebuie să te înregistrezi în acel sistem, urmând paşii puşi la dispoziţie de ANAF – trecute toate datele firmei, CUI etc., calitatea ta – dacă eşti administrator sau împuternicit, după care încarci acel document de confirmare pe care îl semnezi atât tu, cât şi autoritatea care ţi-a emis certificatul. Iar din acel moment, dacă ai făcut toţi paşii pe care ANAF i-a pus la dispoziţie, eşti înregistrat în sistem pentru o firmă. Iar dacă trebuie să te înregistrezi pentru mai multe firme, nu este niciun fel de problemă şi nu ai nevoie de mai multe certificate, o poţi face cu acelaşi certificat. Practic, el te reprezintă pe tine şi este instrumentul cu ajutorul căruia poţi să generezi semnătura electronică.”, a explicat Andrei Sârbu.
2. De ce apare eroarea “Conexiune nesigură” la accesarea paginii certSIGN pentru obţinerea documentului de confirmare, necesar la înregistrarea în SPV?
Există mai multe scenarii tehnice care pot duce la afişarea acestei erori în momentul accesării paginii confirmare.certsign.ro, iar printre cele mai comune situaţii – care se pot rezolva foarte simplu – se află următoarele:
- nu au fost instalate driverele (semnătură pe token) sau aplicaţia vToken (semnătură în cloud) nu a fost descărcată şi instalată
- tokenul nu a fost conectat sau aplicaţia vToken, în cazul semnăturii în cloud, nu a fost deschisă în prealabil
- aplicaţia vToken a fost instalată, însă nu este versiunea corespunzătoare sistemului de operare Windows ce rulează pe dispozitiv
- codul generat de aplicația Authenticator, în cazul semnăturii în cloud, a fost introdus cu întârziere, după expirarea acestuia
Mai multe detalii privind paşii ce trebuie urmaţi pentru obţinerea documentului de confirmare certSIGN sunt disponibili pe certsign.ro/info.
3. Cât durează să primesc token-ul cu certificatul calificat de semnătură electronică, după depunerea documentelor la una din băncile partenere certSIGN?
“Dacă documentele au fost depuse la unul dintre partenerii noştri din bănci care se află în Bucureşti, lucrurile sunt destul de simple – ajung documentele de pe o zi pe alta la noi, le procesăm, emitem certificatul şi îl expediem prin curier. Dacă utilizatorul certificatului se află în ţară, lucrurile durează puţin mai mult – aş spune că, în perioada asta, din momentul în care documentele au fost depuse la unul dintre reprezentanţii noştri, durează undeva la 5-7 zile lucrătoare până la primriea certificatului digital calificat, pe care noi îl expediem prin curier pe costurile certSIGN.”, a punctat colegul nostru.