Dezvoltarea Smart City în România: despre digitalizarea administraţiei publice şi e-citizen. Digital Trust (ep.6)

Digitalizarea administraţiei publice şi dezvoltarea oraşelor inteligente în România constituie un subiect larg dezbătut atât la nivel instituţional, în media, cât şi din perspectiva cetăţenilor. Însă cum trecem de la vorbe la fapte, de la acte depuse fizic la o interacţiune exclusiv online? Cu atât mai mult cu cât nu putem vorbi despre un Smart City 100% (cu iluminat inteligent, reciclare selectivă, sistem de parcări inteligente etc.) dacă în continuare există cozi la ghişee şi documente pe hârtie.

Soluţiile e-citizen certSIGN pentru dezvoltarea Smart City în România

Dezvoltarea serviciilor electronice pentru cetăţeni (aproape inexistente la nivel naţional) a plecat de necesitatea oferirii unei alternative la metoda clasică - cea a deplasării la ghişeu - fără a veni ca o obligaţie de interacţionarea exclusiv online cu administraţia publică locală. 

Astfel, posibilitatea de a depune documente semnate electronic pe loc într-un portal dedicat aduce avantaje nu doar din prisma timpilor câştigaţi prin eficientizarea proceselor (instituţia primește, procesează informațiile în timp real și îți răspunde rapid tot electronic), ci şi prin transformarea acestora în 100% eco-friendly (mai puţine deplasări în oraş, mai puţină hârtie cosumată etc.).

Concret? Iată câteva dintre oraşele în care am implementat soluţiile e-citizen certSIGN pentru dezvoltarea Smart City în România, centrate pe digitalizarea interacţiunii cetăţean-instituţie prin utilizarea certificatului digital calificat pentru semnătură electronică şi a sigiliului electronic calificat, urmând desigur extinderea acestui proiect de anvergură la o scară cât mai mare:

Alba Iulia. Începând din luna iunie a acestui an, cetăţenii vor putea interacţiona electronic cu primăria printr-un portal dedicat, după realizarea procesului de identificarea la instituţie şi acordarea unor credenţiale. Ulterior, timp de 1,2 sau 3 ani (în funcţie de valabilitatea certificatului calificat), documentele depuse în mod “tradiţional” la ghişeu vor putea fi semnate şi transmise electronic cu valoare legală direct din cont (de oriunde, chiar şi mobile). În plus, răspunsul primăriei va fi de asemenea semnat electronic (certificate fiscal, certificate de urbanism, autorizaţii, decizii etc.).

Oradea.  Din ianuarie, cetăţenii pot solicita şi obţine online - pe site-ul primăriei - certificatele fiscale semnate electronic. În plus, la nivelul instituţiei angajaţii utilizează în fluxurile interne certificate digitale calificate pentru semnătură electronică.

Galaţi. La nivelul administraţiei publice locale din Galaţi se utilizează semnătura electronică pentru certificatele de urbanism, care pot fi obţinute online.

Totodată, serviciile e-citizen au fost implementate și la nivelul altor direcții de taxe și impozite precum Borșa, Botoșani, Direcţia de Taxe şi Impozite Sector 5 Bucureşti, pregătind concomitent alte primării pe modelul Alba Iulia și Galați. 

Află mai multe pe acest subiect de la specialiştii certSIGN, la Radio Guerrilla!

Podcast “De la transformare digitală la DIGITAL TRUST” @ Guerrilla Hub.

Ep.6. Dezvoltarea Smart City cu soluţii e-citizen

(invitat Aurel Meiroşu, Business Development Manager certSIGN)

Categorii
1