Semnătura electronică pentru companiile de IT&C | Dă valoare juridică semnăturii electronice (ep.6)

Indiferent că vorbim despre procese interne, relaţii cu partenerii sau chiar oportunităţi de business, şi în cazul companiilor de IT&C semnătura electronică calificată este un instrument esenţial de digitalizare, cu o aplicabilitate extrem de variată şi multiple beneficii. Mai multe pe acest subiect aflăm de la Andrei Sârbu, Manager Clienţi certSIGN, invitat la Radio Guerrilla pentru o intervenţie în cadrul campaniei “Dă valoare juridică semnăturii electronice”.

Cât de rezistente la schimbare sunt companiile din industria IT&C, atunci când vine vorba despre utilizarea semnăturii electronice calificate?

Zona de IT&C constituie unul dintre domeniile cele mai deschise la schimbare, noutăţi şi tehnologie. Iar această deschidere s-a resimţit mai puternic în special în perioada pandemiei şi a implementării proceselor de lucru de acasă (work from home). În contextul necesităţii semnării documentelor de business din diferite locaţii remote, cu menţinerea valorii legale a acestora, deschiderea remarcată la nivelul companiilor de IT&C către semnătura electronică calificată a fost foarte mare.

Care sunt direcţiile în care este utilizată semnătura electronică calificată în companiile de IT&C?

În primul rând se distinge zona de Resurse Umane, departamentele de HR din cadrul companiilor de IT&C fiind primele care au înţeles şi conştientizat care sunt avantajele implementării unor soluţii bazate pe semnătură electronică. La ora actuală, portofoliul certSIGN include peste 20 de proiecte mari încheiate în zona de IT&C, proiecte în cadrul cărora au fost digitalizate procesele de HR prin utilizarea soluţiilor de semnătură electronică calificată, la nivelul unor companii cu o medie de 1.500-2.000 de angajaţi. Vorbim, aşadar, despre eficientizarea activităţii cu resurse semnificative de timp şi bani câştigate.

“Gândeşte-te ce înseamnă pentru o astfel de companie şi pentru un departament de HR să aibă la dispoziţie o astfel de soluţie în care proprii angajaţi îşi desfăşoară activitatea de acasă, fiecare din propriul oraş, din fiecare colţ al ţării. Dar în acelaşi timp, de pe o zi pe alta, departamentul de Resurse Umane poate avea documentul semnat electronic cu valoare legală de la colegul din Iaşi, să zicem, sau de la colegul din Constanţa. […] De multe ori sunt proiecte la care trebuie să începi să lucrezi de mâine, fiind o companie de IT, şi ai nevoie de resurse, de personal. Dacă lucrurile nu sunt în regulă din punct de vedere contract de muncă, acte adiţionale şi aşa mai departe, nu poţi da drumul proiectului.“, a punctat Andrei Sârbu.

O altă direcţie importantă vizează oportunităţile de business identificate de companiile de IT&C, care au ales să ofere clienţilor un pachet format din propriile soluţii, alături de semnătura electronică calificată certSIGN.

“Au identificat în primul rând un avantaj pentru propriile nevoi şi au identificat şi o nevoie, o oportunitate de business pe care piaţa o solicită. Mai mult decât atât, consider că zona aceasta de a digitaliza anumite procese este mult mai bine pusă în evidenţă dacă avem parteneriate, pentru că până la urmă vorbim despre nişte parteneriate pe care noi le-am făcut cu companiile de IT&C.”, a precizat colegul nostru.

Care este trendul privind semnătura electronică în companiile de telecomunicaţii?

Şi în această zonă vorbim despre companii cu un număr foarte mare de angajaţi, certSIGN având similar proiecte implementate centrate pe digitalizarea proceselor de Resurse Umane. Însă se remarcă un interes sporit şi în digitalizarea relaţiilor de business.

“Trendul este ca în perioada următoare, primul trimestru al anului 2023, să existe posibilitatea de a mări flota de terminale mobile iar dacă eşti un client persoană juridică care lucrezi cu o companie de telecomunicaţii, lucrurile să fie făcute 100% digital, fără să mai fie nevoie să semnezi un act adiţional la contractul de prestări servicii existent […]. Deci uşor uşor aş spune că trendul este ca tot ce înseamnă proces de vânzări, indiferent că vorbim de clienţi persoane fizice sau clienţi persoane juridice pe care o companie de telecomunicaţii îi are, să fie digitalizat dar şi de a creşte din punct de vedere business, cifră de afaceri şi aşa mai departe. Asta nu înseamnă că vor dispărea shop-urile fizice, dar uşor-uşor şi acolo lucrurile poate că se vor întâmpla mult mai rapid, pentru că există soluţii prin care chiar dacă ajungi fizic într-un shop să semnezi pe o tabletă electronic chiar şi cu valoare legală.”, a subliniat Andrei Sârbu.

În concluzie? Este important că avem în acest moment soluţii prin care putem să digitalizăm orice fel de proces, respectiv semnătură electronică calificată cu valoare legală!

Află mai multe despre semnătura electronică şi în aceste domenii:
Financiar-Bancar, Retail, Profesii liberale, Medical & Farma, Utilităţi!

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on LinkedIn
Share on Pinterest

Te sunăm noi!

Îţi mulţumim pentru că vrei să intri în contact cu noi!

.